BUTELKOWA GRAMATYKA

Aby sprawić, by nauka gramatyki nie była nudna, wykorzystałam pewien pomysł zaczerpnięty z  neuroteaching.blogspot.comW praktyce wykorzystałam butelkę w różnych grupach w celu utrwalenia zagadnień z zakresu czasów Present Simple, Present Continuous oraz  Past Simple. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w tym ćwiczeniu. Było miło, zabawnie, a jak stwierdzili sami uczniowie „nauczyli się wiele poprzez zabawę”.Do przeprowadzenia zadania potrzebujemy pustą butelkę, docelowe zagadnienia wydrukowane lub ręcznie napisane na karteczkach przez nauczyciela lub uczniów. Do butelki włożyliśmy karteczki z niepełnymi zdaniami, np. „Mary/take her dog for a walk” – takie zdania są bardzo uniwersalne i można stosować je w celu utrwalania dowolnego czasu.

Na podłodze umieściliśmy 4 rodzaje symboli:

– uśmiechniętą buźkę symbolizującą zdania twierdzące

– smutną buźkę symbolizującą zdania przeczące

– obrazek ze znakami zapytania sugerujące zdania pytające

– dodatkowe karty z napisem „choose a friend”, które pozwalają na delegowanie  zadania  wybranemu rówieśnikowi.

Część z korkiem wyznacza docelowy typ zdania (symbol buźki) lub docelowe słówko czasowe, jakie należy wpleść w zdanie. Dodatkowo uczeń wyciąga z butelki niepełne zdanie, które ubiera w pełnowartościową poprawną gramatycznie formę uwzględniając typ zdania lub słówko czasowe.

Wioleta Jamróz

Powiązane treści

Udostępnij

Ostatnie artykuły

Skip to content