Projekt „ W jeden dzień dookoła świata” rozpoczęliśmy od podróży naszych marzeń. Każdy z nas poszukiwał miejsca na mapie świata, do którego chciałby się udać . Chętne osoby uzasadniały cel swojej podróży, wskazywały na mapie świata wybrane przez siebie miejsca. W ten sposób powstał a mapa wymarzonych przez nas miejsc do zwiedzania…
Następnie wypełnialiśmy karty pracy „ Wyprawa życia’. W Internecie poszukiwaliśmy atrakcji znajdujących się w wybranych przez nas miejscach, obliczaliśmy odległości od naszego miejsca zamieszkania, poszukiwaliśmy środków transportu . Każdy z nas prezentował swoja pracę. Na kolejnych zajęciach odczytaliśmy fragment książki Juliusza Verne’a „ W 80 dni dookoła świata” i szukaliśmy odpowiedzi na pytania: Co miał na myśli Fileas Fogg mówiąc, ze ziemia się „ skurczyła’. Na kolejnych zajęciach przystąpiliśmy do planowania rajdu „ W jeden dzień dookoła świata”. Ustaliliśmy kolejność miejsc, które odwiedzimy w trakcie rajdu. Przed planowaniem podróży obejrzeliśmy prezentację krakowskiego Parku Edukacji Rozwojowej. Następnie przystąpiliśmy do opracowywania plakatów, które wykorzystaliśmy podczas rajdu. Kolejnym etapem naszych zajęć było przygotowanie szlaku trasy , zadań dla poszczególnych stacji, organizacja i promocja wyprawy. W miejscach przystanku prezentowaliśmy informacje o wybranych miejscach świata i rozwiązywaliśmy zadania, które upoważniały uczestników rajdu do dalszej wyprawy. Wyprawa „ W jeden dzień dookoła świata sprawiła nam ogromną frajdę, każdy z nas poznał ciekawe miejsca świata , włączyliśmy społeczność lokalną w realizację naszego zadania, nauczyliśmy się planować podróż, potrafimy też obliczać czas potrzebny do przebycia określonej trasy.