Wycieczka do Kletna

W dniach 17.09-18.09 odbyła się wycieczka szkolna do Kletna , w której wzięli udział uczniowie klas III-VI. Wyjazd zawdzięczamy projektowi ekologicznemu, który stworzyła p. Ania Janczak-Róg, projekt ten umożliwił nam wsparcie finansowe, które pozwoliło na zorganizowanie wycieczki dwudniowej w ramach właśnie tego projektu.

W drodze do Kletna odwiedziliśmy nadleśnictwo, w którym to panowie leśniczy opowiedzieli nam a zwierzętach żyjących w lasach, pokazali nam film o lesie, oraz pokazali szkółkę małych drzewek , drzewek, które za jakiś czas zostaną zasadzone w lesie.

Następnie wraz z panami leśniczymi udaliśmy się do lasy na ścieżkę edukacyjną. Podczas wędrówki po lesie pan leśniczy opowiadał nam o lesie, o tym co się w nim dzieje, w jaki sposób zabezpieczane są młode drzewa przed zjadaniem ich prze zwierzęta, a po powrocie z wędrówki pod lasem czekało już na nas ognisko i kiełbaski. Po zjedzeniu kiełbasek udaliśmy się do byłej kopalni uranu w Kletnie, w której to podczas zwiedzania pan przewodnik opowiadał nam o tym w jaki sposób kiedyś górnicy wydobywali tu uran, oraz o tym wszystkim ciekawym co wiąże się z kopalnią. Kiedy skończyliśmy już zwiedzać kopalnie wybraliśmy się autokarem do Lądka Zdrój, aby zwiedzić miasto. I tak w ten sposób skończył nam się dzień i trzeba było wracać do schroniska na noc. Po przyjeździe była wspólna kolacja, trochę czasu na latanie po pokojach i cisza nocna. Rano o godzinie 7 była już pobudka, ponieważ po śniadaniu o godzinie 9 zaczynaliśmy zwiedzać Jaskinie Niedźwiedzią. Sama jaskinia jest jedną z największych w Polsce, co roku odwiedza ją bardzo liczna grupa turystów z całego świata, natomiast to co można w niej spotkać to liczne piękne formy naciekowe na ścianach, piękne stalaktyty, stalagnaty oraz stalagmity. Po zwiedzeniu jaskini udaliśmy się w podróż powrotną do domu, ale po drodze odwiedziliśmy McDonalda w Świdnicy żeby można był wydać resztki pieniędzy!!…. i około godziny 16.30 byliśmy powrotem w Olszanach. Wycieczka była bardzo udana, wszyscy zarówno nauczyciele oraz uczniowie byli bardzo zadowoleni!

Powiązane treści

Comments

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Udostępnij artykuł

Ostatnie artykuły

Posiłek w szkole i w domu

Zapraszamy do zapoznania się z załącznikiem dotyczącym dofinansowania kosztów posiłku. 202010011200Pobierz

Informacja dla rodziców i uczniów w sprawie dni wolnych

Informacja dla rodziców i uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza z oddziałami przedszkolnymi w Olszanach w sprawie dodatkowych dni wolnych od...

KOMUNIKAT

W związku z utrzymującym się zagrożeniem epidemicznym, DO ODWOŁANIA przedłuża się obowiązek zakrywania ust i nosa przez osoby dorosłe oraz uczniów klas IV-VIII w...

List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty do Rodziców

Szanowni Państwo! 1 września rozpoczął się rok szkolny 2020/2021. Rok wyjątkowo trudny, stojący bowiem pod znakiem bezprecedensowego wyzwania jakim...

Komunikat dla rodziców

W związku z przypadkami wchodzenia na teren szkoły, poza części wspólne, rodziców bez maseczek, z dniem 15.09.2020r. wprowadza się całkowity zakaz wchodzenia...