Projekt społeczno-obywatelski klas I-III
Projekty realizowane w roku szkolnym 2010/2011
- Portrety
- Szkolne reguły – nasze znaki drogowe
- Dzień zabaw ze świata
- Wybieramy przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego
- Skarby naszej wsi
Projekty realizowane w roku szkolnym 2011/2012
- Jesteśmy u siebie – z wizyta u sąsiadów
- Ważne rozmowy o ważnych sprawach
- Kampania dla przyszłości
- Audycja radiowa „Co to znaczy być dobrym obywatelem”…
PORTRETY
Pierwszym realizowanym projektem w klasach I-III były „Portrety”. Uczniowie pracując w parach mogli się lepiej poznać. Żeby poznać marzenia , talenty swoich kolegów i koleżanek przeprowadzali wywiady miedzy sobą. Następnie wykonali ciekawe portrety , które wszyscy mogli podziwiać podczas uroczystości „Dnia Edukacji Narodowej”.
WYBIERAMY PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
W tym projekcie było widać duże zaangażowanie dzieci oraz integrację z uczniami klas starszych. Dzieci chętnie wykonywały powierzone zadania i świetnie przygotowały się do wyborów. Bardzo cieszyły się , że mogą głosować tak jak dorośli. Bardzo zaangażowały się w przygotowanie kampanii wyborczej . Przygotowały ulotki oraz plakaty i zachęcali do glosowania na swoich kandydatów.
SZKOLNE REGUŁY –NASZE ZNAKI DROGOWE
Celem projektu było poznanie i wdrażanie reguł zachowania w szkole i poza szkołą poprzez wykonanie znaków drogowych. Wszystko po to, aby uczniowie naszej szkole czuli się lepiej i bezpieczniej. . Po przyjrzeniu się zachowaniu wszystkich uczniów, określiły jakie reguły zachowania chciałyby wprowadzić w szkole. Dzieci uświadomiły sobie ,że bez reguł byłby chaos. Wspólnie ustalały zakazy i nakazy zachowań szkolnych. Dzieci układały także ciekawe rymowanki, które razem ze znakami zachowania były porozwieszane na korytarzach szkolnych.
DZIEŃ ZE ŚWIATA ZABAW
To był bardzo wesoły projekt! Dotyczył on zabaw z różnych stron świata. Dzieci z dużym zaangażowaniem i radością wykonywały poszczególne zadania. Chętnie i bardzo dobrze współpracowały między sobą .Było bardzo dużo zabaw , które sprawiają ,że dzieci są szczęśliwe i radosne. Sami również wymyślali i proponowali różne zabawy przy których świetnie się bawili.
SKARBY NASZEJ WSI
Uczniowie z klas młodszych w ramach projektu zbadali i opisali zasoby swojej wsi. Na podstawie rozmów z mieszkańcami i rodzicami oraz po wspólnej wycieczce dzieci ustaliły listę skarbów naszej wsi oraz zaproponowali najatrakcyjniejszą trasę zwiedzania swojej miejscowości. Po zebraniu informacji przygotowali mapę wsi z zaznaczonymi skarbami oraz napisali legendę. Ten projekt pozwolił nam poznać lepiej swoją wieś.
JESTEŚMY U SIEBIE – Z WIZYTĄ U SĄSIADÓW
Mieszkając na wsi znamy większość jej mieszkańców. Realizując ten projekt mieliśmy okazję bliżej poznać swoich sąsiadów. Dzieci dowiedziały się wielu ciekawych wydarzeń z ich życia. Pracowały z wielkim zaangażowaniem , przeprowadzały wywiady ,co podobało im się najbardziej. Zebrały również ciekawe zdjęcia pokazujące rodziny oraz ich przodków. Dzieci opowiadały zasłyszane ciekawostki, które z zapartym tchem słuchaliśmy.
WAŻNE ROZMOWY O WAŻNYCH SPRAWACH
Podczas trwania projektu dzieci zostały zapoznane z Planem Pracy Szkoły . Dzieci uczyły się w sposób kulturalny wyrażać swoje zdanie. Proponowały również swoje „ważne sprawy szkolne”. Poprzez zabawy uczyły się konsultacji oraz dialogu. Dzieci chętnie wykonywały poszczególne zadania. Razem współpracowały i mogły liczyć na pomoc swoich kolegów z grupy. Dzieci chętnie zgłaszały się również do zagrania krótkich scenek. Wzbudziły one wiele śmiechu i radości. Po obejrzeniu ich chętnie je omawiali i mówili jak chcieliby być traktowani w danej sytuacji. Dużo zabawy miały również przy odciskaniu rąk na papierze i wpisywanie haseł między nimi (konsultuj, działaj, rozmawiaj itp.)
KAMPANIA DLA PRZYSZŁOŚCI
Uczniowie klas I-III w miesiącu styczniu i lutym 2012 r. realizowali projekt pt.”Kampania dla przyszłości”. Jego głównym celem było uświadomienie możliwie szerokiej grupie odbiorców, że jakość życia przyszłych pokoleń zależy od naszych działań „tu i teraz”. Skupieni na własnych potrzebach często zapominamy, że nasze zachowanie będzie miało wpływ na jakość życia przyszłych pokoleń. Dlatego uczniowie chcąc zadbać o lepszą przyszłość zorganizowali akcję informacyjną na rzecz zrównoważonego rozwoju. Grupa projektowa przygotowała ciekawe prace plastyczne o tym jaką chcieliby mieć wieś a jakiej nie. Przygotowali również plakaty i ulotki , które roznosili po wiosce i rozdawali mieszkańcom. Spotkali się z bardzo miłym przyjęciem przez mieszkańców Olszan i Modlęcina.