Z Małej Szkoły w Wielki Świat

Projekt społeczno-obywatelski klas I-III

Projekty realizowane w roku szkolnym 2010/2011

  • Portrety
  • Szkolne reguły – nasze znaki drogowe
  • Dzień zabaw ze świata
  • Wybieramy przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego
  • Skarby naszej wsi

Projekty realizowane w roku szkolnym 2011/2012

  • Jesteśmy u siebie – z wizyta u sąsiadów
  • Ważne rozmowy o ważnych sprawach
  • Kampania dla przyszłości
  • Audycja radiowa „Co to znaczy być dobrym obywatelem”… 

PORTRETY

Pierwszym realizowanym  projektem w klasach  I-III były „Portrety”. Uczniowie pracując w parach mogli się lepiej poznać. Żeby poznać marzenia , talenty swoich kolegów i koleżanek przeprowadzali wywiady miedzy sobą. Następnie wykonali ciekawe portrety , które wszyscy mogli podziwiać podczas uroczystości „Dnia Edukacji Narodowej”.

WYBIERAMY PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

W  tym projekcie było widać  duże zaangażowanie dzieci oraz integrację z uczniami  klas starszych. Dzieci chętnie wykonywały powierzone zadania i świetnie przygotowały się do wyborów. Bardzo cieszyły się , że mogą głosować tak jak dorośli. Bardzo zaangażowały się w przygotowanie kampanii wyborczej . Przygotowały ulotki oraz plakaty i zachęcali do glosowania na swoich kandydatów.

SZKOLNE REGUŁY –NASZE ZNAKI DROGOWE

Celem projektu było poznanie i wdrażanie reguł zachowania w szkole i poza szkołą poprzez wykonanie znaków drogowych. Wszystko po to, aby uczniowie naszej szkole czuli się lepiej i bezpieczniej. . Po  przyjrzeniu się zachowaniu wszystkich uczniów, określiły jakie reguły zachowania chciałyby wprowadzić w szkole. Dzieci uświadomiły sobie ,że bez reguł byłby chaos.  Wspólnie ustalały zakazy i nakazy zachowań szkolnych. Dzieci układały także ciekawe rymowanki, które razem ze znakami zachowania były porozwieszane na korytarzach szkolnych.

DZIEŃ ZE ŚWIATA ZABAW

To był bardzo wesoły projekt! Dotyczył on zabaw z różnych stron świata. Dzieci z dużym zaangażowaniem i radością wykonywały poszczególne zadania. Chętnie i bardzo dobrze współpracowały między sobą .Było bardzo dużo zabaw , które sprawiają ,że dzieci są szczęśliwe i radosne. Sami również wymyślali i proponowali różne zabawy przy których świetnie się bawili.

SKARBY NASZEJ WSI

Uczniowie z klas młodszych w ramach projektu zbadali i opisali zasoby swojej wsi. Na podstawie rozmów z mieszkańcami i rodzicami oraz po wspólnej  wycieczce dzieci ustaliły listę skarbów naszej wsi oraz zaproponowali najatrakcyjniejszą trasę zwiedzania swojej miejscowości. Po zebraniu informacji przygotowali mapę wsi z zaznaczonymi skarbami oraz napisali legendę. Ten projekt pozwolił nam poznać lepiej swoją wieś.

JESTEŚMY U SIEBIE – Z WIZYTĄ U SĄSIADÓW

Mieszkając na wsi znamy większość jej mieszkańców. Realizując ten projekt mieliśmy okazję bliżej poznać swoich sąsiadów. Dzieci dowiedziały się wielu ciekawych wydarzeń z ich życia. Pracowały z wielkim zaangażowaniem , przeprowadzały wywiady ,co podobało im się najbardziej. Zebrały również ciekawe zdjęcia pokazujące rodziny oraz ich przodków. Dzieci opowiadały zasłyszane ciekawostki, które z zapartym tchem słuchaliśmy.

WAŻNE ROZMOWY O WAŻNYCH SPRAWACH

Podczas trwania projektu dzieci zostały zapoznane  z Planem Pracy Szkoły . Dzieci uczyły się w sposób kulturalny wyrażać swoje zdanie. Proponowały również swoje „ważne sprawy szkolne”.  Poprzez zabawy uczyły  się  konsultacji oraz dialogu. Dzieci chętnie wykonywały  poszczególne zadania. Razem współpracowały  i mogły liczyć na pomoc swoich kolegów z grupy. Dzieci chętnie zgłaszały się również do zagrania krótkich scenek. Wzbudziły one wiele śmiechu i radości. Po obejrzeniu ich chętnie je omawiali i mówili jak chcieliby być traktowani w danej sytuacji. Dużo zabawy miały również przy odciskaniu rąk na papierze i wpisywanie haseł między nimi (konsultuj, działaj, rozmawiaj itp.)

KAMPANIA DLA PRZYSZŁOŚCI

Uczniowie klas I-III  w miesiącu styczniu i lutym 2012 r. realizowali projekt pt.”Kampania dla przyszłości”Jego głównym celem było uświadomienie możliwie szerokiej grupie odbiorców, że jakość życia przyszłych pokoleń zależy od naszych działań „tu i teraz”. Skupieni na własnych potrzebach  często zapominamy, że nasze zachowanie będzie miało wpływ na jakość życia przyszłych pokoleń. Dlatego uczniowie chcąc zadbać o lepszą przyszłość zorganizowali akcję informacyjną na rzecz zrównoważonego rozwoju. Grupa projektowa przygotowała ciekawe prace plastyczne o tym jaką chcieliby mieć wieś a jakiej nie. Przygotowali również plakaty i ulotki , które roznosili po wiosce i rozdawali mieszkańcom. Spotkali się z bardzo miłym przyjęciem przez mieszkańców Olszan i Modlęcina.

Powiązane treści

Comments

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Udostępnij artykuł

Ostatnie artykuły

Informacja dla rodziców i uczniów w sprawie dni wolnych

Informacja dla rodziców i uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza z oddziałami przedszkolnymi w Olszanach w sprawie dodatkowych dni wolnych od...

KOMUNIKAT

W związku z utrzymującym się zagrożeniem epidemicznym, DO ODWOŁANIA przedłuża się obowiązek zakrywania ust i nosa przez osoby dorosłe oraz uczniów klas IV-VIII w...

List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty do Rodziców

Szanowni Państwo! 1 września rozpoczął się rok szkolny 2020/2021. Rok wyjątkowo trudny, stojący bowiem pod znakiem bezprecedensowego wyzwania jakim...

Komunikat dla rodziców

W związku z przypadkami wchodzenia na teren szkoły, poza części wspólne, rodziców bez maseczek, z dniem 15.09.2020r. wprowadza się całkowity zakaz wchodzenia...

Harmonogram zajęć realizowanych w roku szkolnym 2020/2021

HARMONOGRAM  ZAJĘĆ REALIZOWANYCH W ROKU SZKOLNYM 2020/2021W Publicznej  Szkole  Podstawowej  w Olszanach pt. „Podniesienie efektywności kształcenia w zakresie języka angielskiego w szkołach podstawowych,...

Ważne treści