• Magiczny dywan.
        • Magiczny dywan.

        • Dzięki udziałowi Naszej Szkoły w projekcie edukacyjnym "Nowoczesna Edukacja w Gminie Strzegom” najmłodsi uczniowie mają możliwość korzystać z ,,Magicznego dywanu”, który został zakupiony ze środków pozyskanych z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa przez Gminę Strzegom oraz wałbrzyską Fundację Edukacji Europejskiej. 

          Magiczny Dywan przez większość osób używany jest przede wszystkim jako niesamowite narzędzie dydaktyczne. Nowoczesny projektor wyposażony w czujniki ruchu pozwala na dowolnej płaskiej przestrzeni wyświetlać różnorodne gry edukacyjne, dzięki którym uczniowie mogą poznawać otaczający ich świat, uczyć się języków obcych, zgłębiać tajniki matematyki czy języka polskiego.

          Magiczny Dywan, pozwala dzieciom rozwijać swoją świadomość ruchową i sensoryczną poprzez angażujące gry wymagające ruszania rękami bądź całym ciałem, skakania, tańczenia. Oprócz tego jest też idealnym sposobem na zintegrowanie ze sobą grupy – w grach zespołowych uczniowie razem dążą do wspólnego celu i muszą wykazać się umiejętnością współpracy i słuchania siebie nawzajem.

          Podłoga interaktywna to nauka przez zabawę, która rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji. To niezwykle uniwersalne urządzenie jest doskonałą inwestycją. 

          Katarzyna Niedźwiedzka 

           

      • Konkurs SUDOKU
        • Konkurs SUDOKU

        • W dniu 28.11.2024r. uczniowie naszej szkoły: Antoni Nowak z klasy siódmej oraz Marcel Gołębiowski z klasy ósmej, wzięli udział w III Mistrzostwach Aglomeracji Wałbrzyskiej w SUDOKU, organizowanych przez Niepubliczną Językową Szkołę Podstawową „Młody Kopernik” w Wałbrzychu.

          Celem konkursu było, popularyzowanie łamigłówek liczbowych wśród uczniów, rozwijanie zainteresowań uczniów oraz rozwijanie logicznego myślenia. Konkurs składał się z trzech rund, w których uczestnicy rozwiązywali ciekawe diagramy SUDOKU o różnym stopniu trudności.

          Wielkie gratulacje dla naszych reprezentantów.

          Zachęcamy do dalszego rozwiązywania Sudoku.

           

          Iwona Stempniewicz

      • Mikołajki.
        • Mikołajki.

        • W piątkowy poranek, 6 grudnia, naszą szkołę odwiedził Święty Mikołaj. Zarówno dzieci z oddziału przedszkolnego jak i uczniowie bardzo serdecznie przyjęli niespodziewanego gościa.

          Poszczególne klasy zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne przed Mikołajem. Jak powszechnie wiadomo - Mikołaj widzi wszystko - dlatego niektórzy uczniowie musieli obiecać poprawę swojego zachowania. W tym roku Mikołaj obdarował wszystkich upominkami, ponieważ uznał, że wszyscy zasłużyli na prezent.

          W przedszkolu podczas Mikołajek odbyły się wesołe zabawy i zawody o tematyce świątecznej. Przedszkolaki powitały Mikołaja wesołą piosenką i zabawą w kole. Zorganizowano również sesję mikołajkową.

          W klasach I-III uczniowie 6 grudnia rozwiązywali zagadki interaktywne, kodowali obrazki o tematyce świątecznej oraz rozwiązywali escape room “Tajni agenci na tropie prezentów”. Podczas wizyty Mikołaja uczniowie zatańczyli świąteczną zumbę oraz zaśpiewali piosenkę na powitanie miłego gościa.

          W klasach starszych – IV-VIII – uczniowie nawzajem obdarowywali się drobnymi upominkami. Klasa IV zorganizowała dodatkowo mikołajkowy poczęstunek i zabawy przy muzyce. W kasie V i VI odbyły się warsztaty, podczas których uczniowie własnoręcznie tworzyli stroiki i ozdoby świąteczne. O efektach ich pracy będziemy pisać w osobnym artykule. Klasa VII i VIII z okazji Mikołajek wyjechała do kina na film pt. “Czerwona jedynka”.

          Tegoroczne Mikołajki należą do wyjątkowo udanych i na pewno na długo zostaną zapamiętane przez wszystkich uczniów. Dziękujemy Radzie Rodziców oraz rodzicom za pomoc w przygotowaniu tego wesołego dnia.

          Więcej zdjęć w naszej galerii.

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • BOGOWIE OLIMPU W NASZEJ SZKOLE
        • BOGOWIE OLIMPU W NASZEJ SZKOLE

        • Na jednej z lekcji historii w klasie piątej uczniowie wcielili się starożytne greckie bóstwa.

          Na lekcji pojawił się Neptun – władca mórz i oceanów, Afrodyta - słynąca ze swojego piękna, Hera - żona Zeusa i patronka małżeństw, Hefajstos - bóg ognia i kowali, Hades - władca świata zmarłych.

          Podczas uczty, na której pito nektar owocowy i spożywano winogron symbolizujący boską ambrozję, uczniowie nawzajem zgadywali za kogo się przebrali.

          Lekcja, miała na celu podsumowanie zdobytej wiedzy dotyczącej starożytnej Grecji. Uczniowie rozwiązywali zadania metodą stacji zadaniowych, układali domino, utrwalali wiedze za pomocą fiszek. Powstał starożytny portal społecznościowy Facebóg

          Czas szybko upłynął w miłej i wesołej atmosferze.  

           

          Kamila Iwańczak -Dymek 

      • Diecezjalny Konkurs „ Święty Wojciech - Misjonarz Nadziei"
        • Diecezjalny Konkurs „ Święty Wojciech - Misjonarz Nadziei"

        • 5 grudnia 2024 r. w Wyższym Seminarium Duchownym w Świdnicy odbył się Diecezjalny Konkurs „Święty Wojciech- Misjonarz Nadziei”.

          Naszą szkołę w konkursie wiedzy reprezentował uczeń klasy VIII - Antoni Mądrzak otrzymując wyróżnienie. Wśród laureatów konkursu w kategorii plastycznej wyróżnienie otrzymała uczennica klasy V - Wiktoria Mickiewicz.

          Serdecznie gratulujemy.

          Anna Borowiec

      • Zabawa andrzejkowa
        • Zabawa andrzejkowa

        • Dnia 29 listopada w Publicznej Szkole Podstawowej w Olszanach odbyła się długo wyczekiwana zabawa andrzejkowa. Był to dzień pełen magii, śmiechu i radości, podczas którego uczniowie mogli spędzić czas w niecodziennej atmosferze wróżb i zabaw. Kreatywne zabawy, takie jak kocia wróżba, taniec na gazecie zapewniły uczestnikom wiele emocji.

          Nieodłącznym elementem Andrzejek w Olszanach był konkurs na najlepsze przebranie. Uczniowie zaprezentowali niezwykłą kreatywność, na parkiecie można było zobaczyć: wiedźmy, kota w butach, czarodziejów, wróżki, Shreka, Halka, księżniczki oraz wiele innych.

          Nie zabrakło też muzyki oraz karaoke. Sala gimnastyczna zamieniła się w prawdziwy parkiet taneczny. Uczniowie przygotowali słodki bufet, z różnymi potrawami oraz przekąskami. Hitem - niespodzianką było ciasteczko z wróżbą, które przygotowała p. J. Szklarek. Całą uroczystość przygotował samorząd szkolny wraz z opiekunem. Wiecej zdjęć w galerii.

          J.Szklarek

      • Światowy Dzień Pluszowego Misia
        • Światowy Dzień Pluszowego Misia

        • „Miś jest mały i puchaty,

          miś jest fajny i kudłaty.

          Mś jest gruby jak ta kula,

          misia zawsze się przytula”

           

          Pluszowy miś to najlepszy przyjaciel każdego dziecka, ukochana maskotka na dobre i złe chwile. Można go przytulić, a nawet powiedzieć mu o czymś bardzo ważnym. Z tej okazji w dniu 25.11.2024 r. przedszkolaki z oddziału przedszkolnego PSP im. Adama Mickiewicza w Olszanach uczestniczyły w obchodach "Światowego Dnia Pluszowego Misia".

          Każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim "milutkim przyjacielem". Można było zobaczyć misie małe, średnie, duże, brązowe, różowe, białe itd. Wszystkie były śliczne i wyjątkowe. Na dzieci i ich misie czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, wspólnie recytowały wiersze i rymowanki o misiach, bawiły się przy misiowych piosenkach, uczestniczyły w zabawach ruchowych. Nie zabrakło quizów i zgadywanek o słynnych misiach występujących w znanych bajkach.

          Ten wyjątkowy dzień był pełen uśmiechu i świetnej zabawy. Dzieci były szczęśliwe, iż mogły spędzić tyle czasu ze swoimi pluszowymi ulubieńcami oraz pokazać ich swoim koleżankom i kolegom.

          Agnieszka Chmielewska

      • Serce za odwagę
        • Serce za odwagę

        • Dobiega końca ogólnopolska akcja "Serce za odwagę", w ramach której nasi uczniowie edukacji wczesnoszkolnej własnoręcznie wykonywali kartki bożonarodzeniowe dla weteranów II wojny światowej.Przekazaliśmy je do Fundacji Pamięci Narodów.

          Fundacja ta wraz ze Stowarzyszeniem Głos Bohatera, Stowarzyszeniem Zachowania Pamięci o Armii Krajowej oraz Stowarzyszeniem Pro - Patria - lokalni patrioci dostarczają świąteczne paczki dla kombatantów. Wraz z nimi trafiają do nich kartki świąteczne przygotowane w ramach akcji "Serce za Odwagę".

          Kartki docierają do żyjących weteranów Podziemia Niepodległościowego w Polsce i za granicą.  To dzięki ich odwadze i poświęceniu możemy cieszyć się magią świąt Bożego Narodzenia oraz bawić się, malować, tańczyć, śpiewać i poszerzać swoją wiedzę – bez przeszkód! 

          Katarzyna Niedźwiedzka 

      • Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci
        • Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci

        • Publiczna Szkoła Podstawowa w Olszanach po raz kolejny wzięła udział w Akcji: „Wszystkie Dzieci Zbierają Elektrośmieci”.

          Jest to projekt ekologiczny i edukacyjny, którego celem jest zachęcanie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do promowania zachowań proekologicznych oraz poszerzenia świadomości ekologicznej na temat szkodliwości składowania zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego.

          Akcja konsekwentnie pomaga chronić środowisko poprzez właściwą i całkowicie bezpieczną utylizację sprzętu elektronicznego. W zamian za uzbierane kilogramy szkoła otrzymuje nagrody w postaci materiałów biurowych, tuszy i tonerów. Patronatem projektu jest Green Office Ecologic, Nadleśnictwo Biała Podlaska .

          Uczniowie naszej szkoły wraz z rodzicami przyczynili się do zwiększenia powierzchni lasu o 56 m kw. Dzięki uzbieranym elektrośmieciom posadzono 50 drzew. Drzewa te pochłoną rocznie 300kg CO2 i wyprodukują tlen dla 34 osób.

          Poprzez te działanie szkoła otrzymała kolejny ważny dla niej certyfikat.

          Anna Borowiec

      • Światowy Dzień Życzliwości w naszej szkole – Kolorowy korowód pełen uśmiechów
        • Światowy Dzień Życzliwości w naszej szkole – Kolorowy korowód pełen uśmiechów

        • 21 listopada to dzień, który w naszej szkole zyskał szczególne znaczenie – obchodziliśmy Światowy Dzień Życzliwości. Tego dnia uczniowie klas 4-8 postanowili wnieść odrobinę radości i pozytywnej energii, organizując wyjątkowe wydarzenie, które miało na celu szerzenie dobra i serdeczności wśród mieszkańców.

          Przygotowania do obchodów trwały kilka dni. Dzieci wraz z nauczycielami stworzyły kolorowe plakaty promujące Dzień Życzliwości, na których znalazły się motywujące hasła, zachęcające do bycia miłym i uprzejmym w stosunku do innych. Ale to nie wszystko – uczniowie przygotowali także specjalne losy z pozytywnymi myślami, które miały trafić do rąk każdego spotkanego przechodnia. Losy były rozdane także wśród innych uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły.

          Następnie uczniowie klas 4-8 ruszyli w kolorowym korowodzie po wiosce i z uśmiechami na twarzach, wręczali losy mieszkańcom wioski, którzy chętnie przyjmowali te gesty życzliwości. Na każdym losie znajdował się pozytywny cytat lub inspirujące słowo, które miało na celu poprawienie nastroju i rozjaśnienie dnia. Dzięki temu, nasza szkoła oraz wioska w tym szczególnym dniu stała się miejscem pełnym ciepła, serdeczności i wzajemnego wsparcia.

          Obchody Światowego Dnia Życzliwości przypomniały nam wszystkim, jak ważne jest dzielenie się dobrem z innymi i jak niewiele potrzeba, by uczynić świat choć trochę lepszym.

          Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w to wyjątkowe wydarzenie. Więcej zdjęć w naszej galerii.

          Anna Borowiec.

      • Prawa dziecka.
        • Prawa dziecka.

        • "Dziecko ma prawo być sobą. 

          Ma prawo do popełniania błędów. 

          Ma prawo do posiadania własnego zdania.

          Ma prawo do szacunku.

          Nie ma dzieci - są ludzie"     

          Janusz Korczak 

           

          20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. W tym dniu dzieci na całym świecie jednoczą się i podejmują wiele działań w imieniu swoich rówieśników – tych, których prawa często są łamane.

          To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem. W wielu krajach w tym dniu dzieci realizują różne inicjatywy po to, aby ich głos był słyszany przez dorosłych, polityków i media. W związku z tym nasza szkoła również przystąpiła do międzynarodowej akcji wraz z UNICEF.

          Przedszkolaki, uczennice i uczniowie wszystkich klas uczestniczyli  w zajęciach poświęconych prawom dziecka, przygotowali kolorowe plakaty i hasła, obejrzeli  również filmy edukacyjne. 

          Dodatkowo w dniu dzisiejszym uczniowie ubrali się na niebiesko by okazać solidarność z dziećmi z całego świata. 

          J.Cader

           

           

          Co to są prawa dziecka?

          Janusz Korczak powiedział kiedyś „nie ma dzieci są ludzie”. I to jest prawda. „Dziecko to także człowiek tylko, że jeszcze mały…”. Przecież każdy dorosły kiedyś również był dzieckiem. Tak więc, podobnie jak każdy dorosły, dziecko jest właścicielem pewnych praw i wolności. Nazywają się one prawami człowieka. Źródłem tych praw jest godność człowieka, zwana również człowieczeństwem. W Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zapisana jest ona w art. 30:

          „Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych”.

          Z godności wywodzą się dwie zasady: wolność i równość, które są podstawą wszystkich praw człowieka. Wolność oznacza to, że człowiek nie jest własnością kogokolwiek, posiada wolną wolę, może samodzielnie podejmować decyzje i świadomie ponosić za nie odpowiedzialność (dziecko uczy się tego w trakcie dojrzewania). Równość oznacza, że każde dziecko ma takie same prawa i ma być tak samo traktowane przez wszystkich bez jakiejkolwiek dyskryminacji.

          Dlaczego wobec tego mówi się o prawach dziecka?

          Otóż, ze względu na to, że człowiek przed i po urodzeniu (zwany dzieckiem) nie jest w stanie funkcjonować samodzielnie, uznano, iż do pewnego momentu swojego życia musi pozostawać pod opieką dorosłych.

          Kto to jest dziecko?

          Konwencja o Prawach Dziecka w art. 1. definiuje „dziecko” jako  „każdą istotę ludzką w wieku poniżej osiemnastu lat, chyba że zgodnie z prawem odnoszącym się do dziecka uzyska ono wcześniej pełnoletność”.

          W rozumieniu ustawy z dnia 6 stycznia 2000 r. o Rzeczniku Praw Dziecka „dzieckiem jest każda istota ludzka od poczęcia do osiągnięcia pełnoletności (Art.2.1.). Uzyskanie pełnoletności określają odrębne przepisy(Art.2.2).

          Najważniejszymi opiekunami są rodzice. Jednak wtedy, gdy ich zabraknie lub nie wywiązują się ze swoich obowiązków rodzicielskich lub nie dają sobie samodzielnie rady z opieką nad dzieckiem, to państwo w myśl zasady pomocniczości musi im pomóc lub przejąć ich obowiązki.

          Art. 72. Konstytucji RP

          Rzeczpospolita Polska zapewnia ochronę praw dziecka. Każdy ma prawo żądać od organów władzy publicznej ochrony dziecka przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją.Dziecko pozbawione opieki rodzicielskiej ma prawo do opieki i pomocy władz publicznych.

          Ale to wszyscy dorośli powinni brać udział w rozwoju umysłowym i fizycznym dziecka, gdyż dzieci są największym bogactwem każdego społeczeństwa i w przyszłości to one będą decydowały o swojej wspólnocie, państwie, globie. Należy je więc bardzo dobrze do tej roli przygotować. Ma to robić rodzic, nauczyciel, lekarz, policjant, polityk itd.

          Dziecko nie jest własnością dorosłych. Jest słabsze od dorosłych, dlatego też musi posiadać dodatkową ochronę przed siłą dorosłych. Taką ochronę dają im prawa dziecka zapisane w Konwencji o prawach dziecka. Konwencja powtarza katalog większości praw człowieka, ponieważ nie ma sensu zapisania np. praw emerytalnych, gdyż w Polsce uzyskuje się je dopiero w wieku 67 lat. Konwencja natomiast zobowiązuje państwo i dorosłych do szczególnego traktowania dzieci.

          Prawa dziecka, podobnie jak prawa człowieka podzielone są według kategorii na prawa:

          • osobiste, umożliwiające rozwój dziecka. Są to: prawo do życia, prawo do tożsamości, prawo do rozwoju, prawo do wychowania w rodzinie, prawo do wyrażania własnych poglądów, prawo do informacji;
          • polityczne lub publiczne, dzięki którym dziecko wyraża swoje poglądy i uczestniczy w życiu swojej grupy, społeczności, państwa. Są to prawa: prawo do wyrażania własnych poglądów, prawo do uczestniczenia w stowarzyszeniach;
          • socjalne, które są obowiązkami państwa i dorosłych do stworzenia odpowiednich warunków do rozwoju umysłowego i fizycznego dziecka. Są to: prawo do godnych warunków życia i odpowiedniego poziomu życia, prawo do opieki zdrowotnej, prawo do odpoczynku;
          • ekonomiczne, umożliwiające dziecku przygotowywanie się do niezależności materialnej od innych. Najważniejszym jest prawo do nauki; ponadto ochrona prawa pracy podejmowanej, czy to w ramach obowiązku nauki czy wakacyjnego zarobku.

          Ratyfikując Konwencję o Prawach Dziecka, państwo i dorośli zobowiązali się do uznania dobra dziecka za najwyższy cel w traktowaniu człowieka – dziecka. Zobowiązali się również do przygotowanie dziecka do dorosłego życia i ochrony dziecka przed wszelkiego rodzaju przemocą (niewolnictwem, handlem ludźmi, wykorzystywaniem seksualnym, pracą przymusową, udziałem w działaniach zbrojnych).

          Ponadto, państwa zobowiązały się do dostosowania instytucji publicznych do działań na rzecz ochrony praw dziecka. W Polsce Konstytucja RP z 1997 r. ustanowiła instytucję Rzecznika Praw Dziecka, który stoi na straży praw i wolności dziecka. (źródło: Rzecznik Praw Dziecka)

           

           

      • Kubusiowi przyjaciele natury.
        • Kubusiowi przyjaciele natury.

        • Od czego zacząć budowanie ekowrażliwości i uważności na zachodzące w środowisku zmiany? Od edukacji najmłodszych. Badania mówią, że prawie 70% uczniów uważa tematykę związaną ze zmianami klimatu za istotną, a 31% z nich czerpie wiedzę o ekologii właśnie od nauczycieli. To wyraźnie pokazuje, jak ważne jest kontynuowanie edukacji proekologicznej i zaangażowanie najmłodszych w działania na rzecz ochrony planety. 

          Ekowrażliwość to postawa i świadomość dotycząca wpływu człowieka na przyrodę oraz gotowość do podejmowania działań mających na celu jej ochronę. Może przejawiać się np. poprzez ograniczanie generowania odpadów, oszczędzanie energii czy angażowanie się w inicjatywy proekologiczne. To postawa pełna odpowiedzialności i troski o przyszłość planety i jej mieszkańców. Tego właśnie uczą się „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. 

          W ramach ogólnopolskiego programu ,,Kubusiowi przyjaciele natury” klasy II i III z Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszanach mieli możliwość dowiedzieć się, że aktywne spędzanie czasu zamiast marnowania go przed komputerem, telewizorem czy smartfonem jest zdrowe i korzystne. To jest pierwszy filar życia w zgodzie z samym sobą i z naturą. Drugim filarem jest dobre odżywianie Trzecim – mądre zakupy, mądre, czyli odpowiedzialne.  

          Uczniowie brali udział w zajęciach z dużym uśmiechem na ustach oraz z wielkim entuzjazmem i zaangażowanie. 

           

          Katarzyna Niedźwiedzka 

      • Projekt „Witaminki” Ziemniak Ziemowit
        • Projekt „Witaminki” Ziemniak Ziemowit

        • Przedszkolaki z oddziału przedszkolnego PSP im. A. Mickiewicza w Olszanach przystąpiły do Projektu Edukacyjnego „Witaminki” organizowanego przez wydawnictwo „Bliżej Przedszkola”, którego celem jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych, zachęcanie do spożywania potraw bogatych w warzywa, oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi.

          W ramach zajęć dzieci otrzymały wiele ciekawych informacji o naszym głównym bohaterze – Ziemniaku Ziemowicie. Dowiedziały się, jak sadzimy ziemniaki, co to są wykopki oraz skąd wzięła się tradycja pieczenia ziemniaków w ognisku. W zależności od regionu występowania ziemniaka poznały różne nazwy lokalne np. ziemniak, kartofel, barabola, grula, bulba, pyrka, swapka. Dodatkowo miały okazję dotykać, powąchać, ocenić jaki mają kolor. Dzieliły się wiedzą jakie potrawy można wykonać z ziemniaków. Brały udział w zabawach matematycznych, przeliczały i układały ziemniaki od największego do najmniejszego. Przy użyciu ziemniaków przedszkolaki wykonały piękne jesienne jeże.

          Agnieszka Chmielewska

      • Warsztaty teatralne w ramach projektu "Nowoczesna Edukacja"
        • Warsztaty teatralne w ramach projektu "Nowoczesna Edukacja"

        • W ramach projektu „Nowoczesna Edukacja” w Gminie Strzegom uczniowie z PSP im. A. Mickiewicza w Olszanach mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym wyjeździe do Teatru Lalek w Wałbrzychu. Wydarzenie obejmowało spektakl „Tajemniczy Ogród” oraz inspirujące warsztaty teatralne, które poprowadzili doświadczeni aktorzy - Bożena Olizarowicz i Miłosz Sadowski.

          Zajęcia pozwoliły dzieciom lepiej zrozumieć tajniki pracy aktorów teatralnych, zobaczyć jak powstają marionetki, lalki, pacynki oraz obejrzeć pracownię krawiecką i garderoby.

          Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z pantomimy, wykonując zadania prezentowane przez aktora na scenie. To było wyjątkowe doświadczenie, które trudno zdobyć w szkolnych murach. Dzień ten pozostanie w pamięci uczestników jako niezwykłe spotkanie ze sztuką i jej twórcami.

          Opiekę nad uczniami sprawowały panie Kamila Iwańczak- Dymek oraz Jadwiga Szklarek.

          Więcej zdjęć w naszej galerii. Zapraszamy do obejrzenia.

          Jadwiga Szklarek

      • Dzień Czystego Powietrza.
        • Dzień Czystego Powietrza.

        • 14 listopada obchodzimy Dzień Czystego Powietrza.

          Zanieczyszczenie powietrza jest zagrożeniem dla życia i zdrowia człowieka. Każdy z nas może wpłynąć na lepszą jakość powietrza.

          Polska należy do tych krajów Europy, gdzie powietrze jest najbardziej zanieczyszczone. Jakość powietrza odbija się na naszym zdrowiu. Dzień Czystego Powietrza to inicjatywa, która ma uświadomić ludziom jak poprawić poziom jakości powietrza, a co za tym idzie naszego zdrowia i życia.

          Korzystając z materiałów przygotowanych przez Edukacyjną Sieć Antysmogową ( ESA), uczniowie naszej szkoły włączyli się w obchody Dnia Czystego Powietrza. Obejrzeli filmiki edukacyjne związane z jakością powietrza, rozwiązywali ciekawe krzyżówki i rebusy, wykonywali plakaty. Uświadomili sobie w ten sposób, jak ważne jest mierzenie się ze smogiem - dla powietrza, dla zdrowia, dla przyszłych pokoleń.

           

          Anna Borowiec

      • Jesienny konkurs rozstrzygnięty
        • Jesienny konkurs rozstrzygnięty

        • Jesień to niezwykła pora roku, która stała się inspiracją do zorganizowania szkolnego konkursu “Jesienne cudaki”. Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas 1-3 a jego celem było pobudzenie zainteresowań światem przyrody, rozwijanie umiejętności technicznych i plastycznych oraz zdolności manualnych i kreatywności u dzieci.  

          Uczniowie stanęli na wysokości zadania i wykonali piękne prace plastyczno-techniczne z wykorzystaniem darów jesieni. Jury miało twardy orzech do zgryzienia, bowiem wszystkie prace były piękne i oryginalne. Ostatecznie o zwycięstwie zadecydowała samodzielność wykonanej pracy, jej estetyka i ogólny wyraz artystyczny. 

          Pierwsze miejsce zdobył Ksawery z klasy 3, drugie miejsce przypadło Fabianowi z klasy 1, a miejsce trzecie zajął Adam z klasy 3.  

          Nagrodzeni chłopcy otrzymali dyplomy i drobne nagrody rzeczowe.  Pozostałym uczestnikom konkursu wręczono pamiątkowe dyplomy.  

          Wszystkim dzieciom dziękujemy za udział w konkursie i zachęcamy do udziału w kolejnych.  

          Kamila Iwańczak-Dymek 

           

      • Dzieciństwo bez przemocy.
        • Dzieciństwo bez przemocy.

        • Od 04 do 08 listopada 2024r. pedagodzy szkolni realizowali inicjatywę edukacyjną w ramach kampanii "Dzieciństwo bez przemocy".

          W klasach IV-VIII odbyły się warsztaty na temat przemocy rówieśniczej mające na celu uwrażliwienie na problem przemocy, zwiększenie wiedzy o problemie, rozwijanie umiejętności szukania pomocy i reagowania na przemoc.

          Uczniowie wykonywali plakaty na temat: Czym może zakończyć się przemoc rówieśnicza i jak możemy zapobiegać przemocy. Prace uczniów wyeksponowano na ściance w korytarzu szkolnym.

          Anna Borowiec Maria Karkowska