• Zaproszenie na Dzień Babci i Dziadka
        • Zaproszenie na Dzień Babci i Dziadka

        • Publiczna Szkoła Podstawowa w Olszanach serdecznie zaprasza seniorów na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, która odbędzie się w dniu 21 stycznia 2025r. o godz. 10:00 w sali gimnastycznej naszej szkoły.

          Podczas spotkania wystąpią uczniowie klas I-III oraz dzieci przedszkolne. 

      • Spotkanie kolędników
        • Spotkanie kolędników

        • 10 stycznia 2025 r. uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Olszanach wzięli udział w Diecezjalnym Spotkaniu Kolędników Misyjnych u Sióstr Niepokalanek w Wałbrzychu.

          Podczas spotkania odbyła się uroczysta Msza Święta pod przewodnictwem biskupa świdnickiego Marka Mendyka.

          Był to piękny czas wypełniony modlitwą , śpiewem i tańcem. Nie zabrało również słodkiego poczęstunku.

          Serdecznie dziękujemy księdzu proboszczowi Marianowi Kujawskiemu za pokrycie kosztów autokaru na spotkanie kolędników misyjnych.

           

          Anna Borowiec

      • Karty Grabowskiego na lekcji matematyki
        • Karty Grabowskiego na lekcji matematyki

        • W piątek, 10 stycznia 2015 roku, klasa trzecia rozpoczęła swoją przygodę z Kartami Grabowskiego. Są to nowe pomoce dydaktyczne, które zostały zakupione w naszej szkole. Gry wykorzystujące Karty Grabowskiego wpływają pozytywnie na umiejętności matematyczne uczniów, poprawiają sprawność rachunkową oraz umiejętność pracy w grupie.

          Karty Grabowskiego to przyjazny sposób na rozwijanie matematycznych pasji u dzieci i pokonywanie lęku przed matematyką i jej nauką. Dziecko, bawiąc się wciągającymi grami, uczy się logicznego myślenia, dodawania, odejmowania, tabliczki mnożenia i ułamków – w atmosferze pełnej radości i bez nudy!

          Każda talia z kolekcji Kart Grabowskiego umożliwia mnóstwo różnorodnych rozgrywek, które rozwijają nie tylko umiejętności matematyczne, ale wspierają również rozwój pamięci, spostrzegawczości i koncentracji. Pomagają także radzić sobie z emocjami – zarówno w przypadku zwycięstwa, jak i porażki – budując u dziecka większą świadomość, opanowanie i pewność siebie.

          Uczniowie poznali następujące gry: Bingo matematyczne, Samuraj, Rozsypanka, Pasjans Marzenie, Poławiacze pereł, Domino Karciane, Święty Mikołaj. Uczyliśmy się poprzez zabawę, a jednocześnie utrwalaliśmy tabliczkę mnożenia i dzielenia, dodawanie i odejmowanie, porównywanie liczb. Było dużo pozytywnych emocji i elementów zdrowej rywalizacji. Patrzac na zaangażowanie w trakcie lekcji stwierdzamy, że dzieciom bardzo spodobała się taka forma edukacji matematycznej. Z niecierpliwością i wielką chęcią poznawały kolejne gry. Wraz z rozwojem umiejętności z zakresu liczenia, będziemy testować kolejne zabawy.

          Iwona Stempniewicz

      • Zaproszenie na spotkanie
        • Zaproszenie na spotkanie

        • Serdecznie zapraszamy mieszkańców Olszan i Modlęcina na Spotkanie Opłatkowo-Noworoczne organizowane w świetlicy wiejskiej w Olszanach w dniu 12 stycznia 2025r. o godz. 16:oo.

          W programie:

          • jasiełka, kolędy i pastorałki w wykonaniu uczniów PSP Olszany
          • występ zespołu foklorystycznego
          • słodki poczęstunek

          Organizatorzy spotkania:

          • Pani Stanisława Górska, radna Rady Miejskiej w Strzegomiu
          • Koło Gospodyń Wiejskich
          • PSP Olszany
          • Zespół folklorystyczny
      • "Chcesz skrzydła?" - Jasełka'2024.
        • "Chcesz skrzydła?" - Jasełka'2024.

        • Boże Narodzenie to czas, kiedy wszyscy stają się dla siebie bardziej życzliwi, milsi i zapominają o wszelkich sporach i waśniach. Czas, który przypomina nam o narodzinach Miłości i Nadziei. To doskonała okazja, by przypomnieć sobie, jak ogromną moc mają słowa, jak piękne potrafią być gesty dobroci, a także jak wiele możemy zrobić, pomagając sobie.

          Aby podkreślić wyjątkowy charakter tych Świąt uczniowie naszej szkoły, tradycyjnie jak co roku, wystawili Jasełka Bożonarodzeniowe. W tym roku pt. „Chcesz skrzydła?”. Anioły nie zawsze mają skrzydła, ale zawsze niosą pomocną dłoń.

          Jasełka niosły za sobą przesłanie w jaki sposób małe codzienne gesty mogą przemieniać naszą rzeczywistość i pomagać nam wznosić się ponad troski dnia codziennego. Czasami wystarczy jeden uśmiech, jedno miłe słowo, by w naszym świecie pojawiła się nadzieja, a serca innych wypełniły się ciepłem.

          Życzymy wszystkim, aby te Święta były okazją do dzielenia się tym, co mamy najlepsze, i do tworzenia świata pełnego miłości i życzliwości. A więc, niech te Boże Narodzenie będą początkiem czegoś pięknego - czegoś, co możemy zacząć od siebie: tu i teraz.

          Zdjęcia z Jasełek w naszym albumie.

           

          Anna Borowiec, fot. Iwona Stempniewicz

      • „Czas na Mickiewicza” – projekt edukacyjny w PSP im. Adama Mickiewicza  w Olszanach
        • „Czas na Mickiewicza” – projekt edukacyjny w PSP im. Adama Mickiewicza w Olszanach

        • W dniach 16–20 grudnia uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach wzięli udział w wyjątkowym projekcie edukacyjnym „Czas na Mickiewicza”. To inspirujące przedsięwzięcie łączyło naukę z zabawą, rozwijając wyobraźnię i talenty uczniów oraz przybliżając im twórczość patrona szkoły w nowatorski sposób.

          Od pierwszych chwil trwania projektu w szkole zapanowała atmosfera literackiego święta. Starsi uczniowie czytali młodszym wybrane utwory Mickiewicza, takie jak „Lis i Kozioł”, „Zając i Żaba”, „Pies i Wilk”, „Przyjaciele” czy „Powrót taty”. Wspólne czytanie stało się inspiracją do działań artystycznych – młodsze dzieci tworzyły prace plastyczne ilustrujące ulubione fragmenty, które zaskakiwały wyobraźnią i barwnością.

           

          Edukacja przez zabawę

          Kolejne dni przyniosły nowe atrakcje, a wśród nich „Dzień nauki pod okiem Wieszcza”, podczas którego starsi uczniowie wcielili się w rolę nauczycieli. Młodsi uczestnicy rozwiązywali zadania przygotowane przez starsze klasy, takie jak labirynty inspirowane bajką „Przyjaciele” czy literackie krzyżówki, do których informacje wyszukiwali w internecie. Nie zabrakło także bieganych dyktand, obrazkowych planów wydarzeń do utworów Mickiewicza oraz zadań matematycznych opartych na kalendarium życia poety.

          Innowacyjne pomoce dydaktyczne, takie jak „heksy edukacyjne” i „Kątowy Adam Mickiewicz” stworzony z figur geometrycznych, pozwalały w kreatywny sposób utrwalać wiedzę o poecie. Nawet lekcje języka angielskiego włączyły tematykę Mickiewiczowską – uczniowie wykonywali ćwiczenia online inspirowane jego twórczością.

           

          Gry i zabawy z Patronem

          Dzień gier i zabaw zaangażował zarówno młodszych, jak i starszych uczniów. Starsze klasy przygotowały liczne quizy, zagadki, kalambury i łamigłówki, które nie tylko wprowadzały uczestników w świat literatury, ale także rozwijały logiczne myślenie. Wśród atrakcji znalazły się matematyczne zadania z motywami literackimi, zabawy ruchowe związane z postaciami z utworów wieszcza oraz gry planszowe, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem młodszych kolegów.

           

          Konkursy i uroczyste podsumowanie

          W ramach projektu zorganizowano dwa konkursy. Klasy młodsze rywalizowały w konkursie plastycznym, tworząc ilustracje inspirowane utworami Mickiewicza. Starsi uczniowie wzięli udział w konkursie na „Romantyczną salę Mickiewicza”, dekorując klasy w stylu nawiązującym do poetyckich motywów.

          W konkursie plastycznym zwyciężył Dawid Bajor (kl. III), drugie miejsce zajęła Emilia Dyduch (kl. III), a trzecie Wiktoria Janicka (kl. III). Wyróżnienie otrzymał Mariusz Łuksin z oddziału przedszkolnego.

          Pierwsze miejsce w konkursie na „Romantyczną salę Mickiewicza” zajęła klasa VI, która odtworzyła klimat Soplicowa z „Pana Tadeusza”, łącząc staropolskie elementy z romantyczną symboliką. Drugie miejsce przypadło klasie I, a trzecie klasie IV. Wyróżniono również dekoracje klasy II i klasy V.

           

          Kulminacyjnym punktem projektu było uroczyste podsumowanie, które odbyło się w piątek po przedstawieniu bożonarodzeniowym. Laureatom konkursów wręczono nagrody ufundowane przez koordynatorkę projektu oraz Radę Rodziców, a także podziękowano uczniom i nauczycielom za ich zaangażowanie w twórcze działania. Projekt „Czas na Mickiewicza” pokazał, jak fascynująca może być edukacja, gdy łączy naukę z zabawą, inspirując do odkrywania bogactwa polskiej literatury. Zdjęcia z projektu znajdują się w naszej galerii.

           

          Magdalena Ciężki

      • Świąteczne warsztaty pieczenia ciasteczek i pierniczków w przedszkolu
        • Świąteczne warsztaty pieczenia ciasteczek i pierniczków w przedszkolu

        • Nic tak słodko nie przywodzi na myśl Bożego Narodzenia jak wspólne pieczenie ciasteczek i pierniczków... 

          19 grudnia przedszkolaki z oddziału przedszkolnego Publicznej Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Olszanach uczestniczyły w warsztatach pieczenia i dekorowania pierniczków i słodkich ciasteczek. Było to bardzo ciekawe doświadczenie dla dzieci.

          W trakcie zajęć poznały recepturę na udane ciasto piernikoweciasteczka. Przedszkolaki zamieniły się w prawdziwych cukierników - zagniatały ciasto, wałkowały i wykrawały ciekawe wzorki – choinki, gwiazdki, bałwanki, aniołki. Po upieczeniu oddały się prawdziwej sztuce dekorowania ciasteczek i pierników.

          W całym przedszkolu unosił się wspaniały zapach, który wprawił wszystkich w świąteczny nastrój. Zabawa była doskonała, a ciasteczka i pierniczki wyszły przepięknie. Po tak absorbującej pracy pozostała degustacja słodkości i chwila relaksu. 

           

          Agnieszka Chmielewska 

           

           

      • Christmas Song Festival'2024
        • Christmas Song Festival'2024

        • 13 grudnia odbył się III Międzyszkolny Konkurs Piosenki Świątecznej w języku angielskim "Christmas Song Festival " zorganizowany przez Szkołę Podstawową w Rogoźnicy oraz Strzegomskie Centrum Kultury.

          Swoje talenty zaprezentowało 28 uczniów, a naszą szkołę dumnie reprezentowali: Bartłomiej Semeniuk, Monika Nowak, Zuzanna Borgosz oraz Sara Sudoł.

          Młodym wykonawcom towarzyszyły duże emocje, a przedświąteczny klimat wyzwałał ogrom niesamowitych wrażeń. Uczniowie mogli zaprezentować swoje zdolności wokalne przed swoimi rówieśnikami i jurorami.

          Jadwiga Szklarek

      • III Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek.
        • III Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek.

        • 17 grudnia br., w naszej szkole odbył się III Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek. Wspólnie z wychowawcami, każda klasa przygotowała na występ kolędę lub pastorałkę. Występy uczniów dopełniały piękne, barwne stroje oraz różnorodne rekwizyty i instrumenty muzyczne.

          Na uroczystość przybyli zaproszeni goście oraz mieszkańcy wsi Olszany i Modlęcina.

          Poszczególne klasy zaprezentowały swoje utwory przed komisją, w skład której wchodzili: dyrektor szkoły- Iwona Gołębiowska, Radna Miasta i Gminy Strzegom – p. Stanisława Górska oraz nauczycielka biologii – p. Anna Banach. Całość imprezy poprowadziła nauczycielka p. Kamila Iwańczak-Dymek, a o dekorację i klimat zadbała katechetka – Anna Borowiec.

          Konkurs rozegrał się w dwóch kategoriach wiekowych. Ostatecznie w kategorii młodszej pierwsze miejsce przypadło klasie trzeciej, która zaśpiewała kolędę “Gdy śliczna panna”, drugie miejsce zdobyły dzieci z oddziału przedszkolnego, które zatańczyły i zaśpiewały pastorałkę pt.: “Chodźmy razem do Betlejem”. Miejsce trzecie zdobyła klasa pierwsza - prezentując pastorałkę “Dla dzieciątka maleńkiego”.

          W grupie starszej, komisja przyznała pierwsze miejsce klasie szóstej, która wykonała pastorałkę “Gore gwiazda Jezusowi”, drugie miejsce wyśpiewała klasa piąta pastorałką “Od serca do ucha”. Miejsce trzecie przypadło klasie ósmej, która zaśpiewała kolędę “Dzisiaj w Betlejem”

          Wszyscy uczestnicy Przeglądu Kolęd i Pastorałek otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz ufundowane przez panią radną słodkie upominki. To był niezwykły dzień, który wprowadził wszystkich w atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Galeria zdjęć: kliknij tutaj. Filmy z występów: kliknij tutaj

           

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Warsztaty aktorskie.
        • Warsztaty aktorskie.

        • W ramach gminnego projektu “Nowoczesna Edukacja w Gminie Strzegom”, 16 grudnia br.,w naszej szkole odbyły się warsztaty z udziałem aktora. 

          W murach naszej szkoły gościliśmy pana Seweryna Mrożkiewicza - pracującego na co dzień w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu. W zajęciach uczestniczyli uczniowie, którzy biorą udział w w/w projekcie. Podczas zajęć odbyły się zabawy ruchowe mające na celu wyczucie własnego ciała oraz zajęcia usprawniające dykcję.  

          Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem a uczniowie chętnie brali w nich udział. Co więcej, był to dobry czas dla integracji uczniów młodszych ze starszymi. Starsi koledzy wspaniale zaopiekowali dziećmi, dla których proces edukacyjny jest czymś nowym i świeżym 

          Warto dodać, że zajęcia z Panem Sewerynem, będą miały charakter cykliczny. Zaplanowane są cztery spotkania a następne już w styczniu.   

          Więcej informacji o projekcie na stronie Gminy Strzegom.

          Kamila Iwanczak-Dymek, Jadwiga Szklarek 

      • Artystyczne gadu-gadu z psychologiem i pedagogiem.
        • Artystyczne gadu-gadu z psychologiem i pedagogiem.

        • Na przestrzeni ostatniego tygodnia w Naszej Szkole odbyły się warsztaty przedświąteczne pod nazwą „Artystyczne gadu-gadu z pedagogiem i psychologiem”. Celem spotkań była możliwość  rozmowy uczniów z naszymi specjalistami na tematy związane z szeroko pojętą psychologią, rozwojem osobistym, motywacją i emocjami, podczas wspólnie wykonywanych prac manualnych. 

          W zajęciach uczestniczyli uczniowie klas VII I VIII. 

          Zebrani mieli okazję własnoręcznie stworzyć ozdoby świąteczne wraz z P. Marią Karkowską oraz psychologiem – P. Justyną Cader. 

          Dodatkowo Uczniowie poprzez możliwość swobodnych rozmów z naszymi specjalistami mogli poszerzyć swoją wiedzę oraz dostać odpowiedzi na ważne dla siebie pytania i zagadnienia w atmosferze akceptacji i wzajemnego zaufania. 

          Tego typu spotkania dają możliwość lepszego poznania naszych nauczycieli, a także stwarzają okazję do rozwijania nowych pasji naszych uczniów.

          Justyna Cader.

      • Międzynarodowy Projekt eTwinning "Christmas and New Year around the World"
        • Międzynarodowy Projekt eTwinning "Christmas and New Year around the World"

        • Uczniowie klasy III wraz z Panią Katarzyną Makarą-Warachim na języku angielskim biorą udział w międzynarodowym projekcie eTwinning CHRISTMAS AND NEW YEAR AROUND THE WORLD.

          W projekcie bierze udział 10 szkół z Polski oraz dwie z zagranicy (Grecja, Rumunia). Uczniowie pracują wspólnie poszerzając swoją wiedzę z geografii, języka angielskiego jak i poznając tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia w wybranych krajach świata.

          Uczniowie już napisali swoje kartki świąteczne w języku angielskim, stworzyli logo projektu oraz realizują kolejne etapy projektu. eTwinning jest edukacyjnym programem Unii Europejskiej promującym współpracę szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych https://etwinning.pl/

          Katarzyna Makara--Warachim

      • Granitowe warsztaty
        • Granitowe warsztaty

        • Uczniowie klas I-IV, Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach pod opieką wychowawców uczestniczyli w warsztatach w Centrum Turystycznym Granitowego Szlaku w Dobromierzu.  

          Głównym celem wyjazdu była realizacja jednego z punktów polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025 dotycząca wspierania rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi. 

          Warsztaty odbyły się 10 grudnia br., a poprowadził je emerytowany górnik - Bogusław Skolak oraz Magdalena Ulbin 

          Przewodnim tematem warsztatów był granit – surowiec powszechnie znany w naszym lokalnym środowisku. Spotkanie, rozpoczęło się krótką prezentacją multimedialną dotyczącą górnictwa a następnie odbył się mini quiz. Najaktywniejsi słuchacze, nagradzani byli drobnymi upominkami. Podczas warsztatów, uczniowie poznali legendę o św. Barbarze – patronce górników, rodzaje surowców wydobywanych w kopalni oraz liczne ciekawostki dotyczące ubioru górnika. Uczniowie, mieli okazję poznać i dotknąć takich minerałów jak kwarc, węgiel czy siarka.  

          W trakcie spotkania odbyły się zajęcia “Kamieniem malowane” - podczas których, dzieci tworzyły kreatywne obrazkikamiennych elementów. Jedynym ograniczenie w tworzeniu obrazów, była wyobraźnia. Każdy z uczniów mógł zabrać swój obrazek do domu.  

          Trzecia część “Granitowych warsztatów”, rozpoczęła się od zwiedzania “Ścieżki edukacyjnej granitowego szlaku”.  Każdy z uczestników miał okazję wcielić się i poczuć jak prawdziwy górnik. Dzieci ubrane w kaski i kamizelki ochronne pod kierunkiem Pana Bogusława Skolaka, poznawały krok po kroku historię górnictwa oraz maszyny, urządzenia i przedmioty wykorzystywane podczas pracy w kopalni odkrywkowej.  

          Na koniec spotkania każda klasa dostała przedświąteczny prezent w postaci gier, puzzli oraz kolorowanek. Wyjazd był bardzo dobrą okazją do zainteresowania dzieci własnym regionem oraz poznania specyfiki pracy górników i skalników, a także okazją do integracji zespołów klasowych.  Dzień spędzony w Centrum Granitowego Szlaku w Dobromierzu był pełen wiedzy, zabawy i cudownej atmosfery.  

          Kamila Iwańczak - Dymek 

      • Mikołajki pełne radości i kreatywności
        • Mikołajki pełne radości i kreatywności

        • 6 grudnia to dzień, na który czeka każde dziecko – Mikołajki! W tym roku postanowiliśmy świętować w nietypowy sposób, łącząc naukę z zabawą. Uczniowie klasy VI dzień rozpoczęli od lekcji odwróconej, którą przygotowały dwie uczennice: Lena i Ola.

          Dziewczynki z pełnym zaangażowaniem opracowały wcześniej zadania i karty pracy, które wykorzystały podczas zajęć. Lekcja o zaimkach, choć miała edukacyjny charakter, nie obyła się bez mikołajkowych akcentów. Dzieci pracowały w grupach i z zapałem rozwiązywały zadania, a uczennice, które pełniły rolę nauczycieli, z powodzeniem zarządzały klasą i czuwały nad przebiegiem lekcji.

          Po zajęciach z języka polskiego nadszedł czas na warsztaty świąteczne, w których uczestniczyli uczniowie klasy V i VI. Spotkanie rozpoczęło się od wymiany upominków. Każde dziecko przygotowało prezent dla wcześniej wylosowanego kolegi lub koleżanki. Moment wręczenia paczek wywołał mnóstwo emocji – radości, śmiechu i serdecznych gestów.

          Następnie zabrały się za dekorowanie pierniczków i babeczek. Kolorowe lukry, cukrowe ozdoby i kreatywność uczestników sprawiły, że wypieki wyglądały naprawdę wyjątkowo. Każdy miał swoją wizję, jak świąteczne smakołyki mogą wyglądać!

          Kolejnym wyzwaniem było wykonanie ozdoby w kształcie prezentu, którą należało stworzyć z patyczków, sznurków i kolorowych wstążek. Okazało się, że zadanie było bardziej skomplikowane, niż początkowo zakładano. Patyczki nie chciały się układać, sznurki plątały w rękach. Efekt? Czasami zamiast idealnych sześcianów powstały prawdziwe „artystyczne rzeźby”, które, choć dalekie od pierwotnej koncepcji, były pełne kreatywności i uroku. Każde dzieło miało swoją unikalną osobowość, co wywołało sporo śmiechu. W końcu najważniejsze było nie to, jak wygląda efekt końcowy, ale to, że każdy dał z siebie wszystko i świetnie się bawił.

          Podczas warsztatów dzieci śpiewały świąteczne piosenki, które dodatkowo wprowadzały w bożonarodzeniowy nastrój. W magiczną atmosferę warsztatów wprowadziło zgromadzonych niespodziewane pojawienie się Świętego Mikołaja wraz z elfem, który przyniósł ze sobą radość i prezenty. Uczniowie podziękowali wyjątkowym gościom, śpiewając piosenkę.

          Mikołajki w naszej szkole to wspaniała okazja do wspólnej zabawy, twórczej pracy i dzielenia się radością. Dzień minął w miłej atmosferze, pełnej świątecznego ciepła. Na pewno na długo pozostanie w pamięci uczniów. Kto wie, może za rok czeka nas kolejna, jeszcze bardziej kreatywna odsłona tego wyjątkowego dnia? Więcej zdjęć w naszej galerii.

          Magdalena Ciężki

      • Magiczny dywan.
        • Magiczny dywan.

        • Dzięki udziałowi Naszej Szkoły w projekcie edukacyjnym "Nowoczesna Edukacja w Gminie Strzegom” najmłodsi uczniowie mają możliwość korzystać z ,,Magicznego dywanu”, który został zakupiony ze środków pozyskanych z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa przez Gminę Strzegom oraz wałbrzyską Fundację Edukacji Europejskiej. 

          Magiczny Dywan przez większość osób używany jest przede wszystkim jako niesamowite narzędzie dydaktyczne. Nowoczesny projektor wyposażony w czujniki ruchu pozwala na dowolnej płaskiej przestrzeni wyświetlać różnorodne gry edukacyjne, dzięki którym uczniowie mogą poznawać otaczający ich świat, uczyć się języków obcych, zgłębiać tajniki matematyki czy języka polskiego.

          Magiczny Dywan, pozwala dzieciom rozwijać swoją świadomość ruchową i sensoryczną poprzez angażujące gry wymagające ruszania rękami bądź całym ciałem, skakania, tańczenia. Oprócz tego jest też idealnym sposobem na zintegrowanie ze sobą grupy – w grach zespołowych uczniowie razem dążą do wspólnego celu i muszą wykazać się umiejętnością współpracy i słuchania siebie nawzajem.

          Podłoga interaktywna to nauka przez zabawę, która rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji. To niezwykle uniwersalne urządzenie jest doskonałą inwestycją. 

          Katarzyna Niedźwiedzka 

           

      • Konkurs SUDOKU
        • Konkurs SUDOKU

        • W dniu 28.11.2024r. uczniowie naszej szkoły: Antoni Nowak z klasy siódmej oraz Marcel Gołębiowski z klasy ósmej, wzięli udział w III Mistrzostwach Aglomeracji Wałbrzyskiej w SUDOKU, organizowanych przez Niepubliczną Językową Szkołę Podstawową „Młody Kopernik” w Wałbrzychu.

          Celem konkursu było, popularyzowanie łamigłówek liczbowych wśród uczniów, rozwijanie zainteresowań uczniów oraz rozwijanie logicznego myślenia. Konkurs składał się z trzech rund, w których uczestnicy rozwiązywali ciekawe diagramy SUDOKU o różnym stopniu trudności.

          Wielkie gratulacje dla naszych reprezentantów.

          Zachęcamy do dalszego rozwiązywania Sudoku.

           

          Iwona Stempniewicz

      • Mikołajki.
        • Mikołajki.

        • W piątkowy poranek, 6 grudnia, naszą szkołę odwiedził Święty Mikołaj. Zarówno dzieci z oddziału przedszkolnego jak i uczniowie bardzo serdecznie przyjęli niespodziewanego gościa.

          Poszczególne klasy zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne przed Mikołajem. Jak powszechnie wiadomo - Mikołaj widzi wszystko - dlatego niektórzy uczniowie musieli obiecać poprawę swojego zachowania. W tym roku Mikołaj obdarował wszystkich upominkami, ponieważ uznał, że wszyscy zasłużyli na prezent.

          W przedszkolu podczas Mikołajek odbyły się wesołe zabawy i zawody o tematyce świątecznej. Przedszkolaki powitały Mikołaja wesołą piosenką i zabawą w kole. Zorganizowano również sesję mikołajkową.

          W klasach I-III uczniowie 6 grudnia rozwiązywali zagadki interaktywne, kodowali obrazki o tematyce świątecznej oraz rozwiązywali escape room “Tajni agenci na tropie prezentów”. Podczas wizyty Mikołaja uczniowie zatańczyli świąteczną zumbę oraz zaśpiewali piosenkę na powitanie miłego gościa.

          W klasach starszych – IV-VIII – uczniowie nawzajem obdarowywali się drobnymi upominkami. Klasa IV zorganizowała dodatkowo mikołajkowy poczęstunek i zabawy przy muzyce. W kasie V i VI odbyły się warsztaty, podczas których uczniowie własnoręcznie tworzyli stroiki i ozdoby świąteczne. O efektach ich pracy będziemy pisać w osobnym artykule. Klasa VII i VIII z okazji Mikołajek wyjechała do kina na film pt. “Czerwona jedynka”.

          Tegoroczne Mikołajki należą do wyjątkowo udanych i na pewno na długo zostaną zapamiętane przez wszystkich uczniów. Dziękujemy Radzie Rodziców oraz rodzicom za pomoc w przygotowaniu tego wesołego dnia.

          Więcej zdjęć w naszej galerii.

          Kamila Iwańczak-Dymek