• Wakacyjne remonty i malowanie sal
        • Wakacyjne remonty i malowanie sal

        • Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego nasi uczniowie weszli do odświeżonych, odmalowanych i odremontowanych sal lekcyjnych. Wszystkie te prace zostały wykonane własnymi środkami oraz rękami naszych pracowników Szkoły. Kiedy trwały wakacje i uczniowie odpoczywali na wyjazdach letnich, nasi gospodarze: Pan Marian, Pani Ilona, Pani Krysia i Pani Honorata porządkowali sale po zakończeniu roku szkolnego i odmalowywali całe sale młodszych klas I-III w budynku głównym oraz częściowo sale, korytarze, wejście do budynku drugiego.

          Zmiany widoczne są gołym okiem, więc chcemy serdecznie podziękować za ten trud i wspaniałe efekty! Nasi uczniowie z pewnością docenią Państwa pracę, a korzystanie z takich ładnych sal przyniesie dodatkowe efekty wizualne dla naszych podopiecznych i kadry pedagogicznej.

          Wszystkim życzymy dobrego startu w nowy rok szkolny, a uczniom najlepszych wyników w nauce!

          Społeczność Szkolna

      • Rocznica wybuchu II Wojny Światowej w Gross-Rosen
        • Rocznica wybuchu II Wojny Światowej w Gross-Rosen

        • Pierwszego września br., na terenie Muzeum Gross - Rosen w Rogoźnicy, odbyła się coroczna uroczystość upamiętniająca 85 rocznicę wybuchu II Wojny Światowej. Podczas obchodów, nasza szkoła reprezentowana była przez Poczet Sztandarowy w składzie: Lena Fudała, Daniel Sołtysik oraz Antoni Nowak.

          Uroczystości rozpoczęły się, polową mszą świętą w intencji wszystkich poległych podczas II Wojny Światowej koncelebrowaną przez biskupa świdnickiego Marka Mendyka. Następnie wygłoszony został Apel Poległych przez harcerzy ZHP w Strzegomiu. Na sam koniec zaproszeni goście oraz przedstawiciele różnych instytucji złożyli wieńce pod pomnikiem mauzoleum.

          Jakub Janowicz

      • Uroczystość otwarcia nowego roku szkolnego.
        • Uroczystość otwarcia nowego roku szkolnego.

        • Dnia 2 września br., o godzinie 9.00 rok szkolny 2024/2025 rozpoczęli uczniowie naszej szkoły. W sali gimnastycznej wszystkich przybyłych na uroczystość serdecznie przywitała Dyrektor szkoły Iwona Gołębiowska oraz Pan Jakub Janowicz. Dla części dzieci to dopiero początek przygody ze szkołą, jednak jak zapewniła Pani Dyrektor będzie to przyjemna podróż przez świat nauki.

          Następnie, rodzicom oraz uczniom zostali przedstawieni wychowawcy klas oraz nauczyciele pracujący w szkole. Pani Dyrektor, pokrótce opowiedziała o inwestycjach i zmianach jakie zaszły w szkole podczas wakacji oraz planach związanych z przyszłymi remontami. Na koniec w pięknych słowach dotyczących marzeń i stawianych sobie celów, zachęciła uczniów do pracy w nowym roku szkolnym. To, jaki będzie ten rok, zależy w głównej mierze od nich samych, gdyż każdy jest kluczem do własnego sukcesu. Pani Dyrektor zwróciła się również z apelem do Rodziców prosząc ich o wspieranie swoich dzieci w procesie edukacyjnym w ciągu roku szkolnego. To bardzo ważne w życiu młodego człowieka, który nabywa nowych doświadczeń.

          Uroczysty apel poprzedzony był Mszą Świętą w intencji uczniów, nauczycieli i wszystkich pracowników szkoły. Ksiądz proboszcz Marian Kujawski podczas ceremonii poświęcił plecaki i przybory szkolne uczniów. Życzył wszystkim owocnej nauki oraz wytrwałości w osiągnięciu zamierzonych celów.

          Po apelu uczniowie udali się do swoich klas, gdzie przywitali się z wychowawcami, którzy przekazali im najistotniejsze informacje dotyczące nowego roku szkolnego.

          K.Dymek

        • Rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025

        • Serdecznie zapraszamy na rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które odbędzie się w dniu 02.wrzesnia 2024 roku, o godz. 9:00 w sali gimnastycznej Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszanach. Po uroczystości zapraszamy na krótkie spotkanie z wychowawcami w klasach. W tym dniu obowiązuje odświętny strój.

      • Talenciaki. Akcja Szkoły pełne pomysłów. Edycja 2024/25
        • Talenciaki. Akcja Szkoły pełne pomysłów. Edycja 2024/25

        • Jesteśmy małą szkołą o wielkim sercu. Każdy uczeń jest ważny i wyjątkowy. Nasza szkoła jest miejscem, gdzie dojrzewają wielkie talenty! Wciąż się zmieniamy by miejsce to było pełne radości, pasji i zaangażowania. Przekaż nam proszę, talenciaka!

          To nasza lista życzeń!  KLIKNIJ TUTAJ

          Poniżej znajdują się przedmioty, które chcielibyśmy zamówić za zebrane Talenciaki! Pomóż nam to osiągnąć!

        • „Dolnośląski program pomocy uczniom niepełnosprawnym „Sprawny Uczeń"

        • W załączniku przekazujemy informację o Dolnośląskim programie pomocy uczniom niepełnosprawnym "Sprawny Uczeń". Projekt jest współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.


          Celem projektu jest zmiana postrzegania uczniów z niepełnosprawnością przez umożliwienie im realizacji obowiązku nauki/obowiązku szkolnego w sposób jak najbardziej zbliżony do uczniów w pełni sprawnych oraz umożliwienie autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym.


          W ramach projektu  1218 uczniom z niepełnosprawnością otrzyma jednorazowe stypendia w wysokości 3500,00 zł. W powiecie świdnickim udzielonych zostanie 98 stypendiów, po 49 w dwóch edycjach projektu.


          Sprawny Uczeń (plik pdf)

          Na terenie powiatu świdnickiego projekt realizuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica. Tel. 74 851 50 10, 74 851 50 31, 74 851 50 21 e-mail: katarzyna.schneider@pcpr.swidnica.pl, ewelina.rozynska@pcpr.swidnica.pl https://pcpr.swidnica.pl/

           

      • Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024
        • Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024

        • 21 czerwca 2024 zakończyliśmy bieżący rok szkolny. W otwartej w tym roku nowej sali gimnastycznej zgromadziła się cała społeczność uczniowska wraz z nauczycielami i rodzicami, by wziąć udział w uroczystości zakończenia roku szkolnego.

          Dyrekcja oraz wychowawcy wręczyli świadectwa zakończenia poszczególnych klas, nagrody oraz wyróżnienia za wysokie wyniki w nauce. To był radosny dzień dla wszystkich, bo wszyscy włożyliśmy mnóstwo swojej pracy, aby w tym dniu móc świętować i myśleć już o odpoczynku.

          Drodzy uczniowie!

          Wykorzystajcie dobrze letnie miesiące: oglądajcie przyrodę, uprawiajcie sporty, zwiedzajcie nowe miejsca, poznawajcie nowych przyjaciół, znajdźcie też czas na czytanie książek. Życzymy Wam niezapomnianych i bezpiecznych wakacji, spędzonych ciekawie, przyjemnie i zdrowo.

          A korzystając z okazji podsumowania roku szkolnego, Pani Dyrektor oraz Rada Pedagogiczna Szkoły serdecznie dziękują Rodzicom za świetną współpracę w bieżącym roku szkolnym, wszelkie wsparcie finansowe, rzeczowe oraz za dobrą energię, którą otrzymywaliśmy przez ostatnie miesiące. Przesyłamy Państwu raz jeszcze moc wdzięczności, bo przy takim wsparciu chce się po prostu działać na rzecz dzieci i młodzieży.

          Do zobaczenia we wrześniu!

          Więcej zdjęć w naszej galerii.

      • "Edukacja dla starości. Potrzebni sobie nawzajem" - podsumowanie projektu.
        • "Edukacja dla starości. Potrzebni sobie nawzajem" - podsumowanie projektu.

        • O realizacji projektuEdukacja dla starości. Potrzebni sobie nawzajem”, pisaliśmy już na naszej stronie internetowej. Podsumowując rok szkolny 2023/2024 chcemy podzielić się efektami dobrej współpracy ze środowiskiem lokalnym.  

          Celem Programu było uświadomienie dzieciom i młodzieży, że starość to naturalna faza w życiu każdego człowieka a kontakt z osobami starszymi wnosi wiele korzyści dla nowych pokoleń. Program realizowany był cykliczne poprzez spotkania dzieci i młodzieży z seniorami. Podczas spotkań seniorzy dzielili się swoimi pasjami, talentami, wiedzą. 

          Pierwsze spotkanie odbyło się w 7 grudnia. Chętni uczniowie wraz z Kołem Gospodyń Wiejskich zorganizowali warsztaty kulinarne. Ideą gotowania było, połączenie na talerzu tradycji z nowoczesnością. Wspólnymi siłami powstały kopytka z pieczonymi warzywami oraz tortilla vege. W międzyczasie seniorki z KGW “Olszanianki”, uczestniczyły we wspólnych zabawach dotyczących zdrowego jedzenia. Podczas spotkania panowała bardzo przyjazna atmosfera. 

          Następne spotkanie odbyło się 21 marca br., a seniorką - edukatorką była Pani Wiesława Imiołek, która podzieliła się swoją pasją. Podczas warsztatów dzieci wykonały samodzielnie zające z siana oraz palmy wielkanocne. Uczniom bardzo spodobała się taka forma spędzania wolnego czasu. Podczas spotkania Pani Wiesława opowiadała o dawnych zabawach i zajęciach dzieci, uczyła rozpoznawać zboża i zioła. Uczniowie mieli okazję zobaczyć suszoną roślinę lnu, czarnuszki, prosa.  

          Kolejnym gościem, który zarażał dzieci swoją pasja była Pani Sołtys i Radna Stanisława Górska. Podczas spotkania opowiadała uczniom klasy 7 i 8 o Olszanach sprzed lat. Wykład uatrakcyjniony był licznymi pamiątkami, zapiskami, zdjęciami, które Pani Stanisława zbiera i wkleja do albumu. Zainspirowani wykładem uczniowie udali się zwiedzać swoją małą ojczyznę - Olszany. Podczas spaceru odwiedzili min. Kościół pw. Trójcy Świętej. Uczniowie podziwiali barokowe wnętrze kościoła, a na zewnątrz - płyty nagrobne z XVII i XVIII w. oraz pomnik św. Jana Nepomucena.  

          Ostatnim spotkaniem była wizyta w gospodarstwie państwa Kwiatkowskich. Uczniowie klas 1-3 mieli okazję porozmawiania i przyjrzenia się produkcji miodu. Pan Paweł - właściciel wielopokoleniowego gospodarstwa, wyjaśnił na czym polega praca pszczelarza, opowiedział ciekawostki o życiu pszczół oraz zademonstrował, jak wygląda ul od środka. Podczas spotkania obecny był również dziadek pana Pawła, który założył gospodarstwo i zaszczepił u wnuka miłość do pszczół. Na koniec spotkania, każde dziecko otrzymało słoiczek miodu. 

          Dzięki takim spotkaniom, uczniowie uczą się ile pokładów energii, wielkich pasji kryje się w osobach starszych. Jednocześnie budowana jest niewidzialna więź między dziećmi a seniorami. Spotkania te niesamowicie integrują lokalną społeczność 

          Kamila Iwańczak-Dymek 

          Więcej zdjęć w naszej galerii.

      • Wycieczka klasy III do Świdnicy
        • Wycieczka klasy III do Świdnicy

        • W słoneczny poranek, 18 czerwca br., grupa uczniów klasy trzeciej wraz z wychowawczynią, wybrała się na wycieczkę do Świdnicy.  Celem wycieczki było zacieśnienie więzi koleżeńskich oraz pokazanie dzieciom różnych sposobów spędzenia wolnego czasu. Ponadto, wycieczka była nagrodą na zakończeniem pierwszego etapu edukacyjnego. 

          Wycieczkę rozpoczęto od zwiedzania Parku Centralnego, który o tej porze roku jest przepiękny. Liczne nasadzenia sprawiają, że można poczuć się jak w bajce i prawdziwie zrelaksować. W parku znajduje się dość duży i dobrze wyposażony plac zabaw, na którym trzecioklasiści świetnie się bawili, przełamując niekiedy swoje leki. Największym zainteresowaniem cieszyła się jazda na Tyrolce i wspinaczka po linach na tzw. bocianie gniazdo. Następnie, uczniowie wybrali się na lody i do kina.  Klasa wybrała film pt. W głowie się nie mieści 2”. Film opowiadał o nowych emocjach, które pojawiają się w głowie głównej bohaterki w okresie dorastania. Obawa, wstyd, zazdrość, nuda - próbowały ukształtować tożsamość dziewczynki. Film bardzo podobał się dzieciom, miejscami wzruszał. Każdy mógł odnaleźć w nim cząstkę siebie. 

          Po udanym seansie filmowym klasa wyruszyła do sali zabaw. Szaleństwu nie było końca!  Wszyscy wspaniale się bawili. Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy. Pora była wracać do domu. Uśmiechnięci, naładowani dobrą energią wróciliśmy do Olszan.  

          Kamila Iwańczk - Dymek 

          Więcej zdjęć w naszej galerii.

      • I Szkolny Turniej Szachowy
        • I Szkolny Turniej Szachowy

        • 12 czerwca w naszej szkole odbył się I Szkolny Turniej Szachowy dla uczniów z klas I-VIII.

          Rywalizacja została podzielona na dwie kategorie wiekowe: klasy I-III oraz klasy IV-VIII, łącznie zgłosiło się 15 zawodników i zawodniczek. Turniej odbywał się systemem pucharowym gdzie po rozlosowaniu par przegrywający odpadał a zwycięzca przechodził do kolejnej rundy.

          Nasi uczniowie przystąpili do rozgrywek pełni nadziei uzyskania dobrego wyniku i dotarcia aż do finału, żeby okazać się pierwszym zwycięzcą turnieju szachowego w historii naszej szkoły. Oczywiście poziom naszych graczy był dość zróżnicowany, jednak poziom ogólny był dość wysoki i nasi uczniowie w tak trudnej grze wymagającej umiejętności logicznego myślenia, obrania strategii gry oraz umiejętności planowania i przewidywania ruchów przeciwnika wykazali się dużym kunsztem.

          Ostatecznie po zaciętej rywalizacji w kategorii klas I-III w finale spotkali się Nikodem Jędrasiak z Erykiem Swatko. Po długiej i wyrównanej partii wygrał Nikodem Jędrasiak. Natomiast w kategorii uczniów klas starszych finał odbył się w składzie Marcel Gołębiowski kontra Krzysztof Król i w tym pojedynku lepszy okazał się być Marcel Gołębiowski zostając ostatecznym zwycięzcą.

          Wielkie gratulacje dla triumfatorów oraz wszystkich uczestników naszego turnieju!! Za rok spotkamy się pewnie ponownie!

          Jakub Janowicz

          Więcej zdjęć z Turnieju w naszej GALERII.

      • Niezapomniana wycieczka do Barda.
        • Niezapomniana wycieczka do Barda.

        • W czerwcu br. uczniowie klas IV-VI naszej szkoły uczestniczyli w ekscytującej wycieczce do malowniczego Barda. Wyjazd ten dostarczył młodym uczestnikom mnóstwo wrażeń, łącząc naukę z aktywnym wypoczynkiem na łonie natury. 

          Wyprawa do tego malowniczego miejsca rozpoczęła się od wyjątkowego przejazdu pociągiem. Dla wielu była to pierwsza okazja do takiej podróży, co wzbudziło ogromne emocje i dodało wycieczce wyjątkowego charakteru.  

          Po dotarciu do Barda uczniowie wzięli udział w spływie pontonowym po rzece. To była nie tylko okazja do aktywnego wypoczynku, ale także do podziwiania pięknych krajobrazów Dolnego Śląska. Spływ, choć momentami emocjonujący, odbył się w bezpiecznych warunkach pod czujnym okiem doświadczonych instruktorów. Uczniowie musieli współpracować, co sprzyjało integracji i budowaniu zespołowego ducha. 

          Następnie dla dzieci przygotowano paintball. Zmagania dostarczyły uczestnikom  adrenaliny i radości. Poszczególne drużyny miały okazję sprawdzić swoje umiejętności strategiczne i taktyczne, a także wzmocnić współpracę w grupie. 

          Kolejnym punktem programu była wizyta w escape roomie "Folwark Szyfrów". Dzieci musiały wspólnie rozwiązać szereg zagadek, aby wydostać się z tematycznych pomieszczeń. Była to doskonała okazja do rozwijania umiejętności logicznego myślenia, kreatywności oraz pracy zespołowej. Emocje towarzyszące rozwiązywaniu zagadek na pewno pozostaną w pamięci uczestników na długo.  

          Doskonałą okazją do relaksu, śmiechu i rozmów było wspólne pieczenie kiełbasek. Po posiłku uczniowie mieli czas na różnorodne gry i zabawy, które dodatkowo sprzyjały integracji i budowaniu przyjacielskich więzi. 

          Po dniu pełnym wrażeń i przygód nadszedł czas na powrót. Zmęczeni, ale szczęśliwi uczniowie, z głowami pełnymi wspomnień, wsiedli do pociągu, który zabrał ich z powrotem do codziennej rzeczywistości. 

          Wycieczka do Barda okazała się strzałem w dziesiątkę. Uczniowie mieli okaznauczyć się współpracy, pokonać swoje lęki i nawiązać nowe przyjaźnie. Tego rodzaju wyjazdy są nieocenione dla wszechstronnego rozwoju młodych ludzi, a Bardo na długo pozostanie w ich pamięci, jako miejsce wspaniałych przygód. 

          Magdalena Ciężki

          Zdjęcia z wycieczki dostępne są w naszej GALERII.

      • Zakończyliśmy kolejne dwa projekty.
        • Zakończyliśmy kolejne dwa projekty.

        • W naszej Szkole realizowane były zajęcia kształtujące kreatywność.

          Odbywały się one w każdy piątek. Uczniowie rozwijali swoje zainteresowania sferą artystyczną oraz ekologiczną na świeżym powietrzu. Tematyka zajęć realizowana była zgodnie z dwoma projektami: Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym Klasa w terenie i Ogólnoposkim Projektem Edukacyjnym Z darami natury świat nie jest ponury.

           

          Głównym celem projektów było:

          • kształtowanie postaw proekologicznych,
          • pobudzanie kreatywności dzieci,
          • rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody,
          • promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu,
          • zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły.
          • kształtowanie osobowości, wrażliwości emocjonalnej i estetycznej,
          • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole,

          Poza przekazywaniem treści ekologicznych udział w zajęciach pomógł dzieciom lepiej rozumieć świat, rozwijać krytyczne myślenie, budowała wiarę we własne możliwości, zachęcała do angażowania się w życie publiczne i działania na rzecz innych, wdrażała do działań mających na celu ochronę i zapobieganie dewastacji środowiska. Rozwijała poczucie odpowiedzialności, zachęcała do aktywnej obecności we własnym środowisku, wdrażała do ekologicznego życia we własnym domu, rozwijała umiejętności służące samodzielnemu zdobywaniu wiedzy, wyszukiwania informacji dotyczących środowiska z różnych źródeł.

          Serdecznie gratulujemy zdobycia dyplomów. Certyfikaty i zaświadczenia prezentujemy w galerii.


          Monika Szwed-Olechowska

      • Wizyta w ZOO w Łącznej.
        • Wizyta w ZOO w Łącznej.

        • 11.06.2024r. uczniowie klas I-III wraz z oddziałem przedszkolnym udali się z wizytą do ZOO w Łącznej. Na miejscu czekało wiele atrakcji i niesamowite zwierzęta, których na co dzień uczniowie nie mają sposobności zobaczyć.

          Na obszarze 15 ha w zadbanych, przestronnych boksach i wolierach mieszkają: ptaki, lemury, strusie, jeżozwierze, surykatki, świstaki, fenki pustynne, serwale, ostronosy, dzioborożce, osły, wilki polarne, rysie, antylopy, lamy, jelenie i małpy (m.in. makaki japońskie, gibony, kapucynki, sejmiri wiewiórcze).

          Poznanie tych wszystkich zwierząt umożliwiały tablice informacyjne, które były umieszczone przy każdym stanowisku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się żurawie koroniaste, pawie indyjskie, surykatki, fenki pustynne (najmniejsze lisy na świecie). Wiele frajdy sprawiło dzieciom samodzielne karmienie zwierząt w ich zagrodach.

          Spacerując ścieżkami ZOO mieliśmy możliwość zaobserwowania pozostałych mieszkańców w przestrzennych wolierach m.in. rysie, daniele, antylopy, sarny, jelenie, lamy, osły. Dzieci zwróciły szczególną uwagę na wybieg białych wilków, które kilka tygodni temu powiększyły swoją watahę.  

          Na zakończenie bardzo interesującego i udanego pobytu w ZOO w Łącznej udaliśmy się pod wiatę, gdzie czekało na nas ognisko z kiełbaskami, które przywieźliśmy. Po konsumpcji był jeszcze moment na drobne zakupy pamiątkarskie oraz wesołe, nieskrępowane zabawy na pobliskim placu zabaw.

          Wspólne zwiedzanie ogrodu zoologicznego dało dzieciom mnóstwo radości. Bezpośredni kontakt ze zwierzętami sprawił, że wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwałe zapiszą się w pamięci. Wyjście okazało się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody. To był miło spędzony czas ;)

          Kamila Iwanczak-Dymek

          Więcej zdjęć w naszej GALERII.

      • (Nie)zwykła matematyka. Zakończony projekt.
        • (Nie)zwykła matematyka. Zakończony projekt.

        • W naszej szkole zakończyliśmy ogólnopolski projekt edukacyjny (Nie)zwykła matematyka, którego koordynatorem w Publicznej Szkole Podstawowej w Olszanach była Pani Iwona Stempniewicz.

          Projekt stworzyły dwie nauczycielki z Łodzi, Panie Agnieszka Pabiniak i Izabela Pietrzak ze Szkoły Podstawowej nr 142. Patronatem objęli: Kuratorium Oświaty w Łodzi, Urząd Stastystyczny w Łodzi, Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Łódzkiego  oraz ProgreSfera Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.

          Celem realizowanego projektu było:

          1. Rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.
          2. Poszerzenie, pogłębienie wiedzy na temat liczb i działań na nich oraz figur geometrycznych, integracja wiedzy szkolnej i pozaszkolnej, doświadczeńuczniowskich i ich aktywnego działania.
          3. Uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu ma matematyka.
          4. Poznanie własnego miejsca zamieszkania i jego mieszkańców poprzez udział w projekcie.
          5. Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania oraz wzmacnianie motywacji poznawczej.
          6. Propagowanie umiejętności i wiedzy matematycznej w środowisku lokalnym.
          7. Integracja środowisk biorących udział w projekcie.
          8. Rozwijanie umiejętności społecznych (praca w zespole, pełnienie ról, odpowiedzialność) oraz kompetencji takich jak kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, samorządność.

          Ponadto:

          1. Rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzezzastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzebi zainteresowań uczniów.
          2. Poszerzenie, pogłębienie wiedzy na temat liczb i działań na nich oraz figurgeometrycznych, integracja wiedzy szkolnej i pozaszkolnej, doświadczeńuczniowskich i ich aktywnego działania.
          3. Uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie wpraktyce i codziennym życiu ma matematyka.
          4. Poznanie własnego miejsca zamieszkania i jego mieszkańców poprzez udziałw projekcie.
          5. Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania,argumentowania i wnioskowania oraz wzmacnianie motywacji poznawczej.
          6. Propagowanie umiejętności i wiedzy matematycznej w środowisku lokalnym.
          7. Integracja środowisk biorących udział w projekcie.
          8. Rozwijanie umiejętności społecznych (praca w zespole, pełnienie ról,odpowiedzialność) oraz kompetencji takich jak kreatywność, innowacyjność,przedsiębiorczość, samorządność.

           

          Dziękujemy uczniom za udział w realizowanyuch zadaniach przez cały rok 2023/2024. Naszej Nauczycielce, Pani Iwonie Stempniewicz serdecznie dziękujemy i gratulujemy uzyskania Certyfikatu.

           

      • O emocjach w bibliotece.
        • O emocjach w bibliotece.

        • W poniedziałek, 10 czerwca br., uczniowie klasy pierwszej i trzeciej wraz z wychowawcami udali się do Publicznej Biblioteki Miasta i Gminy w Strzegomiu. Celem lekcji było poznanie pracy bibliotekarza, wyrabianie u dzieci nawyku korzystania ze zbiorów biblioteki oraz rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Zajęcia poprowadziła pracownica biblioteki pani Anna Krynicka.

          Uczniowie chętnie podjęli współpracę i z zainteresowaniem wysłuchali opowiadania Małgorzaty Musierowicz pt: “Mały”. Było to wprowadzenie do trudnego tematu jakim są emocje. Dzieci nazywały emocje, wczuwały się w emocje innych, pokazywały swoją reakcję na różne sytuacje, które mogłyby ich spotkać. Następnie uczniowie wykonali karty pracy na których dorysowywali miny towarzyszące wybranym emocjom - radość, złość, smutek, zaskoczenie etc. Na uczniów czekały również zadania, rozwijające ich słownictwo i wyobraźnie - na podstawie ilustracji układali historyjkę, którą dzielili się z pozostałą grupą.

          Czas spędzony w bibliotece szybko mijał. Ostatnią atrakcją był teatrzyk kamishibai, prezentacja bajki o magicznej gąsienicy, która również przeżywała różne emocje.

          Na koniec spotkania wszyscy uczniowie otrzymali w prezencie książeczki oraz zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie. Dziękujemy za ciepłe przyjęcie.

           

          Kamila Iwańczak-Dymek

          Więcej zdjęć w naszej GALERII.