• Pięknych świąt!
        • Pięknych świąt!

        • Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele, Pracownicy i Przyjaciele Szkoły, z okazji Świąt Bożego Narodzenia pragnę złożyć wszystkim najserdeczniejsze życzenia radości, ciepła i spokoju. Niech ten wyjątkowy czas będzie pełen rodzinnej atmosfery, wzajemnej życzliwości oraz chwil wytchnienia od codziennych obowiązków.

          Życzę, aby nadchodzący Nowy Rok przyniósł zdrowie, uśmiech, sukcesy w nauce i pracy oraz spełnienie marzeń – zarówno tych małych, jak i dużych. Wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku!

          Iwona Gołębiowska

          Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej

          w Olszanach

          W szkole spotykamy się ponownie 5 stycznia 2026r.

           

      • „Historia Cudownej Nocy” – jasełka w naszej szkole
        • „Historia Cudownej Nocy” – jasełka w naszej szkole

        • W przedświątecznej atmosferze, pełnej radości i wzruszeń, w naszej szkole odbyły się jasełka pt. „Historia Cudownej Nocy”. Było to niezwykłe wydarzenie, które pozwoliło społeczności szkolnej na chwilę zatrzymania się i refleksji nad istotą Świąt Bożego Narodzenia.

          Scenariusz jasełek w oryginalny sposób połączył biblijną historię narodzin Jezusa z współczesnym obrazem rodzinnego domu przygotowującego się do Wigilii. Dzięki temu widzowie mogli spojrzeć na wydarzenia sprzed ponad dwóch tysięcy lat z perspektywy dzisiejszego dziecka i jego pytań o sens, miłość i dobro.

          Spektakl rozpoczął się tańcem Aniołów, który wprowadził wszystkich w podniosły, świąteczny nastrój. Narrator zaprosił publiczność do wspólnego przeżywania tej niezwykłej nocy, a kolejne sceny prowadziły widzów od domowych przygotowań wigilijnych, przez wędrówkę Maryi i Józefa, aż do cudownych narodzin Dzieciątka Jezus w ubogiej stajence.

          Nie zabrakło wzruszających dialogów, pięknych recytacji oraz wspólnie wykonywanych kolęd i pastorałek. Szczególną oprawę wydarzenia stworzyli mali aktorzy wcielający się w role Aniołów, Pasterzy i Trzech Króli, którzy z wielkim zaangażowaniem oddali hołd Nowonarodzonemu.

          Jasełka przypomniały, że Boże Narodzenie to nie tylko prezenty i świąteczny stół, ale przede wszystkim miłość, pokora, dobroć i obecność drugiego człowieka.

          Niech „Historia Cudownej Nocy” stanie się dla nas inspiracją do tego, aby w codziennym życiu dostrzegać to, co naprawdę ważne – dobro, miłość i bliskość drugiego człowieka. Galeria zdjęć: tutaj.

          Anna Borowiec

      • Wigilijne spotkanie siódmoklasistów
        • Wigilijne spotkanie siódmoklasistów

        • W ostatnim dniu nauki przed przerwą świąteczną uczniowie klasy VII spotkali się przy wspólnym wigilijnym stole. Był to czas poświęcony świętowaniu i kultywowaniu tradycji.

          Uroczystość rozpoczęła się od dzielenia się opłatkiem i składania życzeń. Gościem specjalnym była pani dyrektor, która spędziła z uczniami czas na rozmowie. Przy akompaniamencie kolęd siódmoklasiści mieli okazję lepiej się poznać i porozmawiać na tematy niezwiązane ze szkołą, co w codziennym pośpiechu nie zawsze jest możliwe.

          W organizację spotkania aktywnie włączyli się rodzice, przygotowując tradycyjny poczęstunek. Na stole pojawił się barszcz z uszkami, pierogi, krokiety oraz desery. Uczniowie postanowili podzielić się smakołykami z innymi – częstowali kolegów z pozostałych klas, nauczycieli oraz pracowników szkoły. Ten prosty gest był piękną lekcją otwartości na drugiego człowieka.

          Ważnym elementem wigilii była samodzielność uczniów, którą wsparł sprzęt z projektu „Laboratoria Przyszłości”. Siódmoklasiści z zaangażowaniem przygotowali i udekorowali stół. Ponadto pod czujnym okiem nauczyciela samodzielnie podgrzali potrawy, korzystając z urządzeń kuchennych.

          To spotkanie było dla uczniów praktyczną lekcją gościnności. Wspólne świętowanie wymagało dobrej organizacji – od przygotowania nakryć po dbanie o atmosferę przy stole. Wydarzenie pokazało, że klasa VII to zgrana grupa, która chętnie dzieli się radością z całą społecznością szkolną. Ten dzień przypomniał nam przede wszystkim, że najważniejsza jest po prostu obecność drugiego człowieka i wzajemna życzliwość.

          Uczniowie klasy VII wraz z wychowawcą życzą wszystkim spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz pomyślności w nadchodzącym nowym roku!

          M.Ciężki

      • „Czas na Mickiewicza” – podsumowanie projektu edukacyjnego
        • „Czas na Mickiewicza” – podsumowanie projektu edukacyjnego

        • W dniach 11–17 grudnia nasza szkoła po raz drugi realizowała projekt edukacyjny „Czas na Mickiewicza”. Ta formuła zajęć, łącząca tradycję z nowoczesnymi metodami nauczania, spotkała się z dużym zaangażowaniem całej społeczności szkolnej – od przedszkolaków po uczniów klasy ósmej. Wydarzenie było okazją do twórczego poznawania dorobku patrona oraz budowania relacji między uczniami, nauczycielami i rodzicami.

           

          Współpraca, integracja i uważne czytanie

          Ważnym elementem przedsięwzięcia była wspólna praca uczniów z różnych klas. Młodzież z klas IV–VIII wystąpiła w roli mentorów, przygotowując dla młodszych kolegów zajęcia łączące naukę z zabawą. Podczas spotkań literackich wspólnie czytano m. in. bajki: „Przyjaciele”, „Pies i wilk” oraz „Lis i kozieł”.

          Starsi uczniowie samodzielnie opracowali materiały dydaktyczne – od krzyżówek i rebusów, przez tangramy, aż po zadania z języka polskiego, angielskiego i matematyki. Na podstawie utworu „Przyjaciele” zorganizowano zabawę w uważne słuchanie, która doskonaliła koncentrację. Taka forma aktywności, ruchu i śmiechu budowała pozytywne skojarzenia z nauką.

          Cennym doświadczeniem było również odgrywanie przez dzieci scenek dramowych pod okiem starszych kolegów, którzy pomagali im zrozumieć tekst i wcielić się w role. Całość uzupełniły gry ruchowe, np. „Łapanie mrówek”- inspirowane fragmentami „Pana Tadeusza”.

           

          Interdyscyplinarne odkrywanie Mickiewicza

          Twórczość poety stała się inspiracją do działań na wielu przedmiotach. Uczniowie klas starszych utrwalali wiedzę o romantyzmie i twórczości patrona szkoły, korzystając z nowoczesnych metod, takich jak escape roomy oraz gry interaktywne. Rozwiązywanie logicznych zagadek wymagało od nich świetnej znajomości lektur, m.in. „Pana Tadeusza”, „Dziadów”, „Świtezianki”, „Pani Twardowskiej”, „Powrotu taty” czy „Reduty Ordona”.

          Dużą rolę odegrały działania artystyczno-literackie. Powstały kreatywne kolaże, portrety wieszcza i obrazy poetyckie oddające klimat jego utworów. Świat literatury połączył się także z matematyką. Rozwiązując zadania inspirowane biografią i twórczością wieszcza, uczniowie tworzyli tangramy oraz rysowali matematycznego „kątowego” Adama Mickiewicza, ćwicząc przy tym geometrię. Okazją do nauki języków obcych było natomiast tłumaczenie znanych cytatów patrona na język angielski i niemiecki.

           

          Finał w romantycznym stylu

          Kulminacją projektu był konkurs „Romantyczna sala Mickiewicza”. Wszystkie klasy wykazały się inwencją, a każde pomieszczenie nabrało niepowtarzalnego charakteru. Sale lekcyjne zamieniły się w scenografie rodem z epoki – od dworku w Soplicowie, przez miejsca pełne romantycznej natury, aż po świat bohaterów znanych dzieł Mickiewicza.

          W niektórych klasach pojawiły się przepiękne stroje szlacheckie, które podkreślały uroczysty nastrój. Dopełnieniem całości były inscenizacje i recytacje fragmentów utworów przy muzyce Chopina.

           

          Efekty i przesłanie projektu

          Projekt „Czas na Mickiewicza” pokazał, że nauka wcale nie musi być nudna, a literatura może być początkiem świetnej zabawy. Słowa poety z epilogu „Pana Tadeusza”:

          „O, gdybym kiedy dożył tej pociechy, Żeby te księgi zbłądziły pod strzechy...”

          stały się u nas rzeczywistością. Mickiewicz rzeczywiście „trafił pod strzechy”, bo jego twórczość wyszła z podręczników prosto na szkolne korytarze i do sal lekcyjnych. Dzięki współpracy uczniów  oraz pomocy nauczycieli, trudne teksty stały się dla dzieci zrozumiałe i ciekawe. Pokazaliśmy, że najlepiej uczymy się wtedy, gdy robimy coś z pasją, działamy wspólnie i po prostu dobrze się przy tym bawimy.

          Podsumowanie i wyniki konkursów

          Uroczyste zakończenie projektu odbyło się 19 grudnia. Dzięki wsparciu firmy fotograficznej Mawi, która ufundowała nagrody dla laureatów konkursu, mogliśmy docenić trud i zaangażowanie naszych uczniów.

          W wyzwaniu na aranżację „Romantycznej sali Mickiewicza”, gdzie nagrodą były fundusze na wspólne cele klasowe, komisja wyłoniła następujące klasy:

          W kategorii klas 0-III:

          • I miejsce: klasa I
          • II miejsce: oddział przedszkolny
          • III miejsce: klasa II

          W kategorii klas IV-VIII:

          • I miejsce: klasa VII
          • II miejsce: klasa VIII
          • III miejsce: klasa VI

          Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego na  ilustracje do utworów Mickiewicza odbędzie się tuż po przerwie świątecznej. Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim za współpracę.

          Galeria zdjęć z prezentacji projektowych: tutaj. Galeria zdjęć z wręczenia nagród: tutaj.

          Magdalena Ciężki

      • Udział Aleksandra Figuraka w I sesji Młodzieżowej Rady Miasta Strzegom.
        • Udział Aleksandra Figuraka w I sesji Młodzieżowej Rady Miasta Strzegom.

        • W dniu 15 grudnia, w Urzędzie Miasta i Gminy Strzegom, odbyło się pierwsze posiedzenie Młodzieżowej Rady Miasta. Reprezentantem naszej szkoły i zarazem radnym został nasz uczeń Aleksander Figurak. W czasie pierwszej sesji – inauguracyjnej, Radni złożyli uroczyste ślubowanie. Następnie powołano Komisję Skrutacyjną, której rolą jest nadzorowanie i przeprowadzanie głosowań. Jednym z trojga członków komisji został Aleksander. W kolejnym etapie odbyły się głosowania, w czasie których, wybrano przewodniczącego, dwoje wiceprzewodniczących oraz sekretarza prezydium.

          Działania Młodzieżowej Rady Miasta przyczyniają się do:

          • zainteresowania młodych ludzi sferą polityki na poziomie lokalnym,
          • kształtowania umiejętności podejmowania działań na rzecz młodzieży w danym mieście,
          • rozwijania dialogu pomiędzy przedstawicielami władz lokalnych a młodzieżą,
          • zwiększenia zrozumienia potrzeb i problemów młodzieży przez władze lokalne,
          • zapoznania młodych ludzi z zasadami działania samorządu lokalnego.

          Kończąc sesję, głos zabrała Pani Anna Góralska - Naczelnik Wydziału Oświaty oraz Pani Anna Hałas –Wiceburmistrz, gratulując i życząc nowo powołanej Radzie, ciekawych pomysłów oraz owocnej pracy.

          Paweł Nadybski

      • Modernizacja pomieszczeń w Publicznej Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach
        • Modernizacja pomieszczeń w Publicznej Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach

        • W dniu 19 maja 2025 r. przekazano do realizacji parter budynku szkolnego przy sali gimnastycznej w Publicznej Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza z oddziałami przedszkolnymi w Olszanach. Rozpoczęto gruntowne prace remontowo-budowlane obejmujące salę oddziału przedszkolnego, świetlicę szkolną oraz korytarz.

          Zakres prac obejmował m.in. roboty wykończeniowe, odświeżenie i modernizację pomieszczeń, a także poprawę estetyki i funkcjonalności przestrzeni. W trakcie realizacji zadania wymieniono podłogi, wykonano nowe posadzki w obu salach, położono wykładziny, a na korytarzu ułożono nowe płytki. Ściany zostały osuszone, otynkowane i pomalowane, a w pomieszczeniach wykonano podwieszane sufity.

          Dodatkowo w oknach zainstalowano nawiewniki, wykonano nową instalację elektryczną, wymieniono oświetlenie oraz instalację centralnego ogrzewania. Do sali przedszkolnej doprowadzono również instalację wodną. Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z dokumentacją projektową oraz zawartą umową.

          Remont znacząco przyczynił się do poprawy warunków nauki, zabawy i wypoczynku dzieci, a także komfortu pracy nauczycieli i pracowników szkoły. Prace zostały zakończone w październiku 2025 r.

          Społeczność Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszanach składa serdeczne podziękowania organowi prowadzącemu, tj. Urzędowi Miejskiemu w Strzegomiu oraz wszystkim osobom zaangażowanym w realizację tej inwestycji. Dzięki niej możemy cieszyć się nowoczesnymi, estetycznymi i funkcjonalnymi pomieszczeniami, które dodatkowo podnoszą atrakcyjność naszej szkoły.

          Iwona Gołębiowska

      • Bezpłatny webinar dla rodziców, opiekunów i całej społeczności Gminy Strzegom - MÓW DO MNIE - #TokTuMi
        • Bezpłatny webinar dla rodziców, opiekunów i całej społeczności Gminy Strzegom - MÓW DO MNIE - #TokTuMi

        • Szanowni Państwo,, ponownie organizujemy bezpłatny webinar dla wszystkich mieszkańców (rodziców, opiekunów) Gminy Strzegom w ramach udziału w programie społecznym MÓW DO MNIE - #TokTuMiTemat: "Zdrowe technologie - kiedy zwykłe korzystanie z technologii staje się niebezpieczne" 

          • Data: 16 grudnia 2025r. 
          • Godzina: 19:00 
          • Forma: Online

          Osoba prowadząca: Ewelina Przywara-Wiśniewska - psycholożka dzieci i młodzieży, pedagożka resocjalizacyjna i sądowo-penitencjarna, trenerka umiejętności społecznych.

           

          Rejestracja na webinar dostępna jest pod linkiem: https://toktumi.clickmeeting.com/mow-do-mnie-toktumi-webinar-dla-rodzicow-zdrowe-technologie/register

          Webinar prowadzony jest w formule on-line zatem każdy może dołączyć z dowolnego miejsca.Uwaga! Webinar prowadzony jest na żywo. Nie będzie możliwości ponownego odsłuchania.

           

          AGNIESZKA PILNIOK 

          Fundacja Mentalnie Równi - Członkini Fundacji

          Główny koordynator projektu MÓW DO MNIE - #TokTuMi

          tel. +48 737 494 447@: biuro@mentalnierowni.pl

          WWW.MÓWDOMNIE.ORG

          WWW.MENTALNIEROWNI.PL

           

      • Wycieczka do fabryki bombek
        • Wycieczka do fabryki bombek

        • W środę, 10 grudnia 2025r., uczniowie klas I–III pod opieką Pani Kamili Iwańczak-Dymek oraz Pani Doroty Demkiewicz wyruszyli na wyjątkową wycieczkę do fabryki bombek Vitbis w Złotoryi.

          Na miejscu dzieci miały okazję poznać tajniki produkcji bombek. Obserwowały kolejne etapy tworzenia ozdób: od nadmuchiwania szklanych kul, przez szkliwienie, malowanie, aż po misterną dekorację. Uczniowie z zaciekawieniem śledzili pracę doświadczonych rzemieślników.

          Największą atrakcją były warsztaty, podczas których każdy uczestnik samodzielnie ozdobił swoją bombkę. To była świetna okazja, by wykazać się pomysłowością i stworzyć niepowtarzalną pamiątkę. Na zakończenie wycieczki uczniowie odwiedzili sklepik fabryczny, gdzie mogli zakupić piękne, ręcznie malowane bombki – idealne na choinkę lub jako prezent. Wyjazd był niezwykle udany i wprowadził wszystkich w prawdziwie świąteczny nastrój.

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Mali Polacy – Wielcy Rodacy
        • Mali Polacy – Wielcy Rodacy

        • Uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Mali Polacy – Wielcy Rodacy”, którego celem było przybliżenie sylwetek wybitnych Polaków – twórców kultury, nauki, sportu i literatury. W ramach działań projektowych dzieci poznały m.in. postacie: Mikołaja Kopernika, Sławosza Umińskiego Wiśniewskiego, Roberta Lewandowskiego, Aleksandry Mirosław, Jana Matejki, Jana Brzechwy oraz Juliana Tuwima. 

          Projekt miał na celu budowanie postawy patriotycznej i poczucia tożsamości narodowej. Dodatkowo rozwijał wiedzę o polskim wkładzie w rozwój świata w różnych dziedzinach oraz inspirow dzieci do zdobywania wiedzy, rozwijania talentów i odkrywania pasji. 

          Co tydzień uczestnicy projektu realizowali zestaw ciekawych aktywności i zabaw, które pozwalały uczyć się poprzez działanie. W ramach podziękowania każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom a szkoła podziękowania. 

          Kamila Iwańczak-Dymek 

      • Nocka z Mikołajem – magiczny czas w naszej szkole!
        • Nocka z Mikołajem – magiczny czas w naszej szkole!

        • Takiej atrakcji jeszcze nie było, bo o spaniu w szkole nikomu się nie śniło! 

          W nocy z 5 na 6 grudnia w naszej szkole panowała wyjątkowa atmosfera! Dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniowie klas I–III spędzili noc w murach szkoły, z niecierpliwością oczekując na wizytę Świętego Mikołaja. Każde dziecko przyniosło piżamkę, śpiwór i ulubiona maskotką, bez której nie da się zasnąć. Wszyscy byli bardzo podekscytowani tym wydarzeniem a wokół panowała niezwykła atmosfera – taka, która zdarza się raz w roku.

          I udało się – o godzinie 7:30 rano pojawił się długo wyczekiwany gość z workiem pełnym prezentów!

          Poprzedzająca wizytę noc była pełna atrakcji. Uczniowie ozdabiali mikołajkowe czapeczki, bili rekord w długości papierowego łańcucha na choinkę, dekorowali pierniczki, pracowali w „Fabryce Świętego Mikołaja”, pomagając w przenoszeniu prezentów. Wyjątkową atrakcją była jazda na „sankach” z worków, która dostarczyła mnóstwo śmiechu i radości!

          Czas podczas nocki umilała świąteczna muzyka oraz zabawy ruchowe, które wprowadziły wszystkich w radosny, bożonarodzeniowy nastrój. Około godziny 23.00 wszystkie dzieci leżały w łóżkach czekając na piękne sny o Mikołaju i prezentach. Nad ranem śpiące przedszkolaki i uczniów obudził długo oczekiwany św. Mikołaj. Radość wszystkich dzieci była ogromna. Po wspólnym powitaniu wszystkie dzieci otrzymały prezenty.

          Serdeczne podziękowania kierujemy do Rady Rodziców za przygotowanie pięknych dekoracji na sali, pysznych pierniczków, pizzy oraz za pomoc w organizacji wydarzenia. Dzięki Wam mogliśmy poczuć prawdziwy świąteczny klimat!

          To była noc pełna uśmiechu, radości i niezapomnianych wrażeń. Nocowanie zostanie w pamięci na długo – pełne magii, przyjaźni i tej wyjątkowej radości, która się tylko czuje w oczekiwaniu na Mikołaja! Już nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych inicjatyw. Cała galeria w naszym albumie

          Kamila Iwańczak-Dymek, Agnieszka Chmielewska

      • Sukces naszej uczennicy w dekanalnym konkursie plastycznym „Helena Kmieć – Misjonarka uśmiechu”.
        • Sukces naszej uczennicy w dekanalnym konkursie plastycznym „Helena Kmieć – Misjonarka uśmiechu”.

        • Z radością informujemy, że uczennica naszej szkoły Oliwia Filipczyk z klasy VII zdobyła II miejsce w dekanalnym konkursie plastycznym „Helena Kmieć – Misjonarka uśmiechu”. Konkurs poświęcony był postaci Heleny Kmieć – wolontariuszki, misjonarki i osoby, która swoim życiem oraz działalnością charytatywną inspirowała do niesienia dobra innym.

          4 grudnia w Świdnicy odbyło się uroczyste rozdanie nagród , gdzie laureaci i uczestnicy konkursu zostali przyjęci przez biskupa Marka Mendyka , który wręczył dyplomy i pogratulował młodym artystom ich talentu, wrażliwości oraz zaangażowania. Podczas wydarzenia panowała niezwykle serdeczna i podniosła atmosfera, a obecność wielu utalentowanych dzieci z różnych szkół podkreśliła rangę konkursu.

          Specjalną niespodzianką przygotowaną dla wszystkich uczestników było wyjście do kina, które stało się dodatkową okazją do integracji oraz wspólnego świętowania sukcesów.

          Jesteśmy dumni z osiągnięcia naszej uczennicy i serdecznie jej gratulujemy! Życzymy dalszego rozwijania pasji artystycznych oraz wielu kolejnych sukcesów.

          Anna Borowiec

      • Frekwencyjny Oskar w listopadzie
        • Frekwencyjny Oskar w listopadzie

        • Konkurs na najwyższą frekwencję w naszej szkole w listopadzie wygrali uczniowie drugiej klasy i tym samym klasa otrzymała frekwencyjnego Oskara wraz z dyplomem. Serdecznie gratulujemy!

          Przypomnijmy na czym polega konkurs?

          Zasady są proste – na koniec każdego miesiąca zliczana jest frekwencja we wszystkich klasach. Klasa, która może pochwalić się największą obecnością uczniów na lekcjach, otrzymuje przechodnią nagrodę – „Frekwencyjnego Oskara”. To nie tylko symbol uznania, ale też powód do dumy i pozytywnej rywalizacji między klasami.

          Dlaczego warto?

          Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do regularnego uczestnictwa w zajęciach, budowanie odpowiedzialności za wspólny wynik klasy oraz wzmacnianie integracji zespołu. Obecność na lekcjach to nie tylko kwestia obowiązku – to także szansa na rozwój, udział w ciekawych projektach i wspólne przeżywanie szkolnych chwil.

          Dzięki konkursowi chcemy:

          • zwiększyć zaangażowanie uczniów w życie szkoły,
          • uświadomić, że każdy dzień obecności ma znaczenie,
          • promować pozytywną rywalizację i współpracę między klasami,
          • wzmocnić poczucie wspólnoty i odpowiedzialności za wynik grupy.

          Iwona Stempniewicz

      • Mikołajkowy wyjazd w PSP w Olszanach
        • Mikołajkowy wyjazd w PSP w Olszanach

        • Uczniowie naszej szkoły wzieli udział w wycieczce do kina do Wałbrzycha, gdzie mieli okazję obejrzeć film pt: "Zwierzogród". Bajka pokazuje, że prawdziwe partnerstwo wymaga pracy, otwartości i komunikacji - to wartości uniwersalne, także dla dzieci i dorosłych.

          Nie tylko kino ale również Park Trampolin był kolejną atrakcją mikołajkową, gdzie młodzież mogła odreagować stres i poprawić swój nastrój. To świetna zabawa i aktywność fizyczna, która daje dużo radości i poprawia kondycję fizyczną.

          Po dniu pełnym wrażeń i pozytywnych emocji uczniowie wraz ze swoimi wychowawcami powrócili do szkoł.

          Jadwiga Szklarek

      • Nowości w bibliotece szkolnej.
        • Nowości w bibliotece szkolnej.

        • Zapraszam do działu Nowości w bibliotece!

          Czekają tam na Was świeżutkie, pełne przygód i emocji książki, idealne na długie, zimowe wieczory. Zajrzyjcie, wybierzcie coś dla siebie i zabierzcie w świąteczną podróż historie, które rozgrzeją wyobraźnię lepiej niż kubek gorącej czekolady.

          Sprawdźcie koniecznie, co nowego pojawiło się na naszych półkach — może właśnie tam czeka Wasza kolejna ulubiona książka!

          Marta Górska

           

      • Zamek Książ w ramach projektu Poznaj Dolny Śląsk.
        • Zamek Książ w ramach projektu Poznaj Dolny Śląsk.

        • 25 listopada br., uczniowie klas 1–3 wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Zamku Książ oraz Palmiarni w Wałbrzychu. Wycieczka odbyła się ramach projektu “Poznaj Dolny Śląsk” i sfinansowana była z Funduszu Województwa Dolnośląskiego.

          Pierwszym punktem programu były warsztaty „Zamek średniowiecznych rycerzy”, które odbyły się w salach zamkowych. Dzieci miały okazję poznać życie rycerzy, ich zwyczaje i wyposażenie. Duże wrażenie zrobiły na uczniach komnaty, w których mieszkała księżna Daisy. Zamek oraz dziedziniec były pięknie przystrojone świątecznymi ozdobami, co wprowadziło wszystkich w magiczny, zimowy nastrój.

          Następnie grupa odwiedziła Palmiarnię, gdzie podziwiała egzotyczne rośliny min.: palmy, kaktusy, storczyki i bananowce. Uczniowie zobaczyli również ciekawe zwierzęta – kolorowe papugi, żółwie, lemury oraz ryby.

          Na zakończenie wycieczki dzieci udały się do Dyniowego Zakątka w Olszanach. Tam uczestniczyły w warsztatach poświęconych dyni. Poznały różne rodzaje dyni oraz liczne ciekawostki na jej temat. Następnie uczniowie mieli okazję spróbować różnych przetworów zrobionych z dyni, dyniowych bułeczek i pizzy.

          To był dzień pełen wrażeń, nauki i dobrej zabawy.

          Zadanie dofinansowano ze środków budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Andrzejki
        • Andrzejki

        • 28 listopada 2025r., w naszej szkole odbyły się tradycyjne Andrzejki, zorganizowane przez Samorząd Uczniowski. Było to wydarzenie pełne radości, zabawy i andrzejkowych zwyczajów.

          Program imprezy obejmował wiele atrakcji. Uczniowie bawili się przy muzyce i tańcach, a także korzystali z wróżb andrzejkowych i tradycyjnego lania wosku, które wzbudziły ogromne zainteresowanie. Nie zabrakło również konkursów, takich jak skoki w workach czy tańce przebierańce, które dostarczyły wszystkim mnóstwo śmiechu.

          Dodatkowo przygotowano stanowiska, gdzie można było wykonać malowanie twarzy, tatuaże brokatowe oraz plecenie warkoczyków. Dzięki tym atrakcjom każdy mógł poczuć się wyjątkowo i kreatywnie.

          Atmosfera była niezwykle radosna, a czas płynął bardzo szybko. Uśmiechy na twarzach uczestników były najlepszym dowodem na to, że impreza była udana. Samorząd Uczniowski spisał się na medal, a Andrzejki na długo pozostaną w pamięci całej społeczności szkolnej. Pełna galeria zdjęć z tego wydarzenia znajduje się w naszym albumie foto.

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
        • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

        • Dnia 20.11.205r. przedszkolaki świętowały bardzo ważny Dzień – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka organizowany przez UNICEF. Dzień ten obchodzony jest na pamiątkę uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Jest to moment, w którym uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci i ich prawa. Dzieci w tym dniu przyszły ubrane na niebiesko, jako symbolu solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie, również tymi, których prawa nie są przestrzegane.

          Podczas zajęć przedszkolaki rozmawiały o tym, czym są prawa dziecka i dlaczego są tak ważne. Dzięki kolorowym ilustracjom dzieci łatwiej zrozumiały, że mają prawo do miłości, opieki, zabawy, nauki, a także do wyrażania swoich myśli i uczuć. Przedszkolaki za pomocą odcisku ręki w niebieskim kolorze dały dobry przykład o tym, że znają swoje prawa. Mamy nadzieję, że wiedza o prawach dziecka plus poczucie własnej wartości, oraz świadomość swoich praw da dzieciom dobre podstawy do bycia w przyszłości wspaniałym człowiekiem, rodzicem i obywatelem.

          Obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka były nie tylko świetną okazją do nauki, ale też przypomnieniem, jak ważne są prawa każdego dziecka. Dzięki takim inicjatywom już od najmłodszych lat uczymy dzieci, że są ważne, mają swoje prawa i zasługują na szacunek i miłość.

           

          Agnieszka Chmielewska

      • Światowy Dzień Pluszowego Misia
        • Światowy Dzień Pluszowego Misia

        • Mimo coraz nowocześniejszych i atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija, a przedszkolaki z naszego przedszkola zawsze pamiętają o dużych, małych, kolorowych, puchatych i mięciutkich przyjaciołach. Jak co roku, 25 listopada wszystkie misie na całym świecie obchodzą swoje święto. Pluszowe misie w tym dniu opanowały także i nasze przedszkole. Można było zobaczyć misie małe, średnie, duże, brązowe, różowe, białe itd.

          W tym wesołym dniu przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej kraie. Dzieci prezentowały przed rówieśnikami swoje pluszaki, nadawały im imiona, segregowały je według wielkości, zapoznały się z historią Święta Pluszowego Misia, jak również wysłuchały wiersza Cz. Janczarskiego „Naprawimy misia”. Były również inne atrakcje m.in. zagadki, miodowa matematyka oraz zabawa latarkowa „Co miś ma w brzuszku” rozwijające percepcję wzrokową i wyobraźnię. Uczestniczyły także w zabawach muzyczno- ruchowych przy znanych piosenkach „Pluszowy miś”, „Misie szare, misie szare obydwa” oraz „Jadą , jada misie”.

          Na zakończenie zajęć dzieci wykonały słodkie misie z wafli ryżowych, nutelli i bananów a następnie pozowały przy foto budce z sylwetką Misia. Przyznały jednogłośnie, że miś jest najlepszym przyjacielem dziecka.

          Wiecej zdjęć w galerii.

           

          Agnieszka Chmielewska

      • Wycieczka do Gross-Rosen
        • Wycieczka do Gross-Rosen

        • 21 listopada br., uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wyjątkowej wycieczce do Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. Była to nie tylko podróż w przeszłość, ale także refleksja nad tym, jak ważne są prawa człowieka we współczesnym świecie. Wycieczka była podsumowaniem cyklu lekcji o prawach człowieka i prawach dziecka, o których rozmawiali na lekcji Wiedzy o społeczeństwie. 

          Podczas wizyty młodzież uczestniczyła w warsztatach pt. „Nigdy więcej! czyli o znaczeniu praw człowieka we współczesnym świecie”. Zajęcia miały na celu uświadomienie, że prawa człowieka są fundamentem wolności i godności, a ich łamanie prowadzi do tragedii, które nie mogą się powtórzyć. Dyskusje toczyły się wokół współczesnych zagrożeń dla praw człowieka i sposobów ich ochrony. 

          Uczniowie zapoznali się również z wystawą czasową „Zrabowane. Wykorzenione”, ukazującą dramatyczne losy ludzi pozbawionych dorobku życia, tożsamości i godności w czasie wojny. Ekspozycja stała się punktem wyjścia do rozmów o prawach dziecka i ich łamaniu w kontekście historycznym. Młodzież dostrzegła, jak ważne jest, aby chronić prawa najmłodszych, zarówno w przeszłości, jak i dziś. 

          Wycieczka do Gross-Rosen była dla uczniów nie tylko lekcją historii, ale także lekcją humanizmu. To doświadczenie, które na długo pozostanie w pamięci uczestników, przypominając, że wolność, godność i prawa człowieka są wartościami, których należy bronić każdego dnia. 

          Kamila Iwańczak-Dymek 

      • Obchody Dnia Praw Dziecka w naszej szkole
        • Obchody Dnia Praw Dziecka w naszej szkole

        • 20 listopada br. w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Praw Dziecka, przypominając wszystkim, jak ważne jest poszanowanie praw najmłodszych oraz budowanie przyjaznego, bezpiecznego środowiska do nauki i rozwoju.

          Już od rana na korytarzach szkolnych panował wyjątkowy, niebieski klimat. Uczniowie ubrali się na niebiesko, solidaryzując się w ten sposób z ideą ochrony praw dzieci na całym świecie. Kolor ten stał się symbolem jedności, empatii i szacunku.

          Pod czujnym okiem pedagogów i wychowawców uczniowie przygotowali okolicznościowe plakaty, które nie tylko ozdobiły szkolne korytarze, ale również przypomniały, jakie prawa przysługują każdemu dziecku – do nauki, bezpieczeństwa, miłości, wolności i wyrażania własnego zdania. Ich prace były pełne kreatywności, wrażliwości i zrozumienia tematu.

          W klasach odbyły się także prezentacje dotyczące praw dziecka, które pomogły uczniom lepiej zrozumieć, dlaczego tak ważne jest ich respektowanie. Dzieci z oddziału przedszkolnego również aktywnie uczestniczyły w zajęciach – w przystępny, dostosowany do wieku sposób poznały najważniejsze prawa każdego młodego człowieka.

          Pedagodzy przygotowali również okolicznościową gazetkę szkolną, która stała się centrum wiedzy o prawach dziecka. Znalazły się na niej m.in. najważniejsze informacje, ciekawostki oraz hasła promujące równość, bezpieczeństwo i wzajemny szacunek.

          Obchody Dnia Praw Dziecka były dla całej społeczności szkolnej okazją nie tylko do wspólnej zabawy i twórczego działania, lecz przede wszystkim do refleksji nad tym, jak ważne jest dbanie o dobro każdego dziecka. Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom i wychowawcom za zaangażowanie i aktywną postawę.

          Razem tworzymy szkołę, w której prawa dziecka są zawsze na pierwszym miejscu.

           

          Anna Borowiec