• Nowości w bibliotece szkolnej.
        • Nowości w bibliotece szkolnej.

        • Zapraszam do działu Nowości w bibliotece!

          Czekają tam na Was świeżutkie, pełne przygód i emocji książki, idealne na długie, zimowe wieczory. Zajrzyjcie, wybierzcie coś dla siebie i zabierzcie w świąteczną podróż historie, które rozgrzeją wyobraźnię lepiej niż kubek gorącej czekolady.

          Sprawdźcie koniecznie, co nowego pojawiło się na naszych półkach — może właśnie tam czeka Wasza kolejna ulubiona książka!

          Marta Górska

           

      • Zamek Książ w ramach projektu Poznaj Dolny Śląsk.
        • Zamek Książ w ramach projektu Poznaj Dolny Śląsk.

        • 25 listopada br., uczniowie klas 1–3 wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do Zamku Książ oraz Palmiarni w Wałbrzychu. Wycieczka odbyła się ramach projektu “Poznaj Dolny Śląsk” i sfinansowana była z Funduszu Województwa Dolnośląskiego.

          Pierwszym punktem programu były warsztaty „Zamek średniowiecznych rycerzy”, które odbyły się w salach zamkowych. Dzieci miały okazję poznać życie rycerzy, ich zwyczaje i wyposażenie. Duże wrażenie zrobiły na uczniach komnaty, w których mieszkała księżna Daisy. Zamek oraz dziedziniec były pięknie przystrojone świątecznymi ozdobami, co wprowadziło wszystkich w magiczny, zimowy nastrój.

          Następnie grupa odwiedziła Palmiarnię, gdzie podziwiała egzotyczne rośliny min.: palmy, kaktusy, storczyki i bananowce. Uczniowie zobaczyli również ciekawe zwierzęta – kolorowe papugi, żółwie, lemury oraz ryby.

          Na zakończenie wycieczki dzieci udały się do Dyniowego Zakątka w Olszanach. Tam uczestniczyły w warsztatach poświęconych dyni. Poznały różne rodzaje dyni oraz liczne ciekawostki na jej temat. Następnie uczniowie mieli okazję spróbować różnych przetworów zrobionych z dyni, dyniowych bułeczek i pizzy.

          To był dzień pełen wrażeń, nauki i dobrej zabawy.

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Andrzejki
        • Andrzejki

        • 28 listopada 2025r., w naszej szkole odbyły się tradycyjne Andrzejki, zorganizowane przez Samorząd Uczniowski. Było to wydarzenie pełne radości, zabawy i andrzejkowych zwyczajów.

          Program imprezy obejmował wiele atrakcji. Uczniowie bawili się przy muzyce i tańcach, a także korzystali z wróżb andrzejkowych i tradycyjnego lania wosku, które wzbudziły ogromne zainteresowanie. Nie zabrakło również konkursów, takich jak skoki w workach czy tańce przebierańce, które dostarczyły wszystkim mnóstwo śmiechu.

          Dodatkowo przygotowano stanowiska, gdzie można było wykonać malowanie twarzy, tatuaże brokatowe oraz plecenie warkoczyków. Dzięki tym atrakcjom każdy mógł poczuć się wyjątkowo i kreatywnie.

          Atmosfera była niezwykle radosna, a czas płynął bardzo szybko. Uśmiechy na twarzach uczestników były najlepszym dowodem na to, że impreza była udana. Samorząd Uczniowski spisał się na medal, a Andrzejki na długo pozostaną w pamięci całej społeczności szkolnej. Pełna galeria zdjęć z tego wydarzenia znajduje się w naszym albumie foto.

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
        • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

        • Dnia 20.11.205r. przedszkolaki świętowały bardzo ważny Dzień – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka organizowany przez UNICEF. Dzień ten obchodzony jest na pamiątkę uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Jest to moment, w którym uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci i ich prawa. Dzieci w tym dniu przyszły ubrane na niebiesko, jako symbolu solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie, również tymi, których prawa nie są przestrzegane.

          Podczas zajęć przedszkolaki rozmawiały o tym, czym są prawa dziecka i dlaczego są tak ważne. Dzięki kolorowym ilustracjom dzieci łatwiej zrozumiały, że mają prawo do miłości, opieki, zabawy, nauki, a także do wyrażania swoich myśli i uczuć. Przedszkolaki za pomocą odcisku ręki w niebieskim kolorze dały dobry przykład o tym, że znają swoje prawa. Mamy nadzieję, że wiedza o prawach dziecka plus poczucie własnej wartości, oraz świadomość swoich praw da dzieciom dobre podstawy do bycia w przyszłości wspaniałym człowiekiem, rodzicem i obywatelem.

          Obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka były nie tylko świetną okazją do nauki, ale też przypomnieniem, jak ważne są prawa każdego dziecka. Dzięki takim inicjatywom już od najmłodszych lat uczymy dzieci, że są ważne, mają swoje prawa i zasługują na szacunek i miłość.

           

          Agnieszka Chmielewska

      • Światowy Dzień Pluszowego Misia
        • Światowy Dzień Pluszowego Misia

        • Mimo coraz nowocześniejszych i atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija, a przedszkolaki z naszego przedszkola zawsze pamiętają o dużych, małych, kolorowych, puchatych i mięciutkich przyjaciołach. Jak co roku, 25 listopada wszystkie misie na całym świecie obchodzą swoje święto. Pluszowe misie w tym dniu opanowały także i nasze przedszkole. Można było zobaczyć misie małe, średnie, duże, brązowe, różowe, białe itd.

          W tym wesołym dniu przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej kraie. Dzieci prezentowały przed rówieśnikami swoje pluszaki, nadawały im imiona, segregowały je według wielkości, zapoznały się z historią Święta Pluszowego Misia, jak również wysłuchały wiersza Cz. Janczarskiego „Naprawimy misia”. Były również inne atrakcje m.in. zagadki, miodowa matematyka oraz zabawa latarkowa „Co miś ma w brzuszku” rozwijające percepcję wzrokową i wyobraźnię. Uczestniczyły także w zabawach muzyczno- ruchowych przy znanych piosenkach „Pluszowy miś”, „Misie szare, misie szare obydwa” oraz „Jadą , jada misie”.

          Na zakończenie zajęć dzieci wykonały słodkie misie z wafli ryżowych, nutelli i bananów a następnie pozowały przy foto budce z sylwetką Misia. Przyznały jednogłośnie, że miś jest najlepszym przyjacielem dziecka.

          Wiecej zdjęć w galerii.

           

          Agnieszka Chmielewska

      • Wycieczka do Gross-Rosen
        • Wycieczka do Gross-Rosen

        • 21 listopada br., uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wyjątkowej wycieczce do Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. Była to nie tylko podróż w przeszłość, ale także refleksja nad tym, jak ważne są prawa człowieka we współczesnym świecie. Wycieczka była podsumowaniem cyklu lekcji o prawach człowieka i prawach dziecka, o których rozmawiali na lekcji Wiedzy o społeczeństwie. 

          Podczas wizyty młodzież uczestniczyła w warsztatach pt. „Nigdy więcej! czyli o znaczeniu praw człowieka we współczesnym świecie”. Zajęcia miały na celu uświadomienie, że prawa człowieka są fundamentem wolności i godności, a ich łamanie prowadzi do tragedii, które nie mogą się powtórzyć. Dyskusje toczyły się wokół współczesnych zagrożeń dla praw człowieka i sposobów ich ochrony. 

          Uczniowie zapoznali się również z wystawą czasową „Zrabowane. Wykorzenione”, ukazującą dramatyczne losy ludzi pozbawionych dorobku życia, tożsamości i godności w czasie wojny. Ekspozycja stała się punktem wyjścia do rozmów o prawach dziecka i ich łamaniu w kontekście historycznym. Młodzież dostrzegła, jak ważne jest, aby chronić prawa najmłodszych, zarówno w przeszłości, jak i dziś. 

          Wycieczka do Gross-Rosen była dla uczniów nie tylko lekcją historii, ale także lekcją humanizmu. To doświadczenie, które na długo pozostanie w pamięci uczestników, przypominając, że wolność, godność i prawa człowieka są wartościami, których należy bronić każdego dnia. 

          Kamila Iwańczak-Dymek 

      • Obchody Dnia Praw Dziecka w naszej szkole
        • Obchody Dnia Praw Dziecka w naszej szkole

        • 20 listopada br. w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Praw Dziecka, przypominając wszystkim, jak ważne jest poszanowanie praw najmłodszych oraz budowanie przyjaznego, bezpiecznego środowiska do nauki i rozwoju.

          Już od rana na korytarzach szkolnych panował wyjątkowy, niebieski klimat. Uczniowie ubrali się na niebiesko, solidaryzując się w ten sposób z ideą ochrony praw dzieci na całym świecie. Kolor ten stał się symbolem jedności, empatii i szacunku.

          Pod czujnym okiem pedagogów i wychowawców uczniowie przygotowali okolicznościowe plakaty, które nie tylko ozdobiły szkolne korytarze, ale również przypomniały, jakie prawa przysługują każdemu dziecku – do nauki, bezpieczeństwa, miłości, wolności i wyrażania własnego zdania. Ich prace były pełne kreatywności, wrażliwości i zrozumienia tematu.

          W klasach odbyły się także prezentacje dotyczące praw dziecka, które pomogły uczniom lepiej zrozumieć, dlaczego tak ważne jest ich respektowanie. Dzieci z oddziału przedszkolnego również aktywnie uczestniczyły w zajęciach – w przystępny, dostosowany do wieku sposób poznały najważniejsze prawa każdego młodego człowieka.

          Pedagodzy przygotowali również okolicznościową gazetkę szkolną, która stała się centrum wiedzy o prawach dziecka. Znalazły się na niej m.in. najważniejsze informacje, ciekawostki oraz hasła promujące równość, bezpieczeństwo i wzajemny szacunek.

          Obchody Dnia Praw Dziecka były dla całej społeczności szkolnej okazją nie tylko do wspólnej zabawy i twórczego działania, lecz przede wszystkim do refleksji nad tym, jak ważne jest dbanie o dobro każdego dziecka. Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom i wychowawcom za zaangażowanie i aktywną postawę.

          Razem tworzymy szkołę, w której prawa dziecka są zawsze na pierwszym miejscu.

           

          Anna Borowiec

      • Obchody Święta Niepodległości
        • Obchody Święta Niepodległości

        • Wtorek 11 listopada był wyjątkowym dniem, ponieważ w tym dniu nasza Ojczyzna obchodziła 107 rocznicę odzyskania niepodległości.

          Zgodnie z panującą tradycją w naszej gminie obyła się uroczystość upamiętniająca to szczególne wydarzenie, w której wziął udział Poczet Sztandarowy naszej szkoły w składzie: Antoni Nowak, Gabrysia Łuksin, Nikola Dyduch i Anita Maduch.

          Przed godziną 12.00 rano na placu przed Bazyliką Strzegomską nastąpiło wciągnięcie flagi państwowej na maszt oraz odśpiewanie Hymnu. Następnie wszyscy zebrani wzięli udział w uroczystej Mszy Świętej koncelebrowanej przez Biskupa Świdnickiego Marka Mendyka. Kolejnym punktem obchodów był przemarsz pocztów sztandarowych ulicami Strzegomia, które udały się pod pomnik Ignacego Paderewskiego gdzie odbyły się przemowy zaproszonych gości oraz salwa honorowa Wojska Polskiego. Ostatnim akcentem uroczystości było złożenie wiązanek i wieńców pod pomnikiem ikony polskiej niepodległości Ignacego Jana Paderewskiego.

           

          Jakub Janowicz

      • Wyjazd do Jaskini Niedźwiedziej w ramach dotacji z projektu  „Poznaj Dolny Śląsk”
        • Wyjazd do Jaskini Niedźwiedziej w ramach dotacji z projektu „Poznaj Dolny Śląsk”

        • W miniony piątek tj. 07.11.2025r. przy pięknej słonecznej pogodzie, uczniowie klas 4-8 naszej szkoły mieli okazję przeżyć niezwykłą przygodę podczas wycieczki do Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie.

          To jedno z najpiękniejszych i najbardziej fascynujących miejsc w Sudetach, konkretnie w Masywie Śnieżnika, które od lat przyciąga miłośników przyrody i speleologii.

          Podczas wycieczki młodzi odkrywcy mieli okazję zwiedzić podziemne korytarze, podziwiać imponujące formacje skalne, stalaktyty i stalagmity, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o historii jaskini i jej mieszkańcach sprzed tysięcy lat.

          Przewodnik opowiadał o tajemnicach tego podziemnego świata, a nasi uczniowie z dużym zainteresowaniem słuchali i zadawali pytania. Dla wielu uczestników była to nie tylko lekcja geografii i biologii, ale także okazja do rozwijania umiejętności współpracy, cierpliwości i pokonywania własnych lęków.

          Mimo chłodnej i wilgotnej atmosfery w jaskini wszyscy dzielnie przemierzali wyznaczone trasy, zachowując zasady bezpieczeństwa i szanując to wyjątkowe miejsce .

          To była niezapomniana lekcja przyrody i świetna okazja do integracji naszych uczniów !! Wycieczka odbyła się dzięki pomocy finansowej z Województwa w formie dotacji celowej dla naszej Gminy z przeznaczeniem na wycieczki szkolne pod nazwą „ Poznaj Dolny Śląsk”.

          Jakub Janowicz

      • „Frekwencyjny Oskar” – konkurs, który motywuje do obecności!
        • „Frekwencyjny Oskar” – konkurs, który motywuje do obecności!

        • W naszej szkole od dłuższego już czasu odbywa się konkurs, którego celem jest promowanie systematycznego uczestnictwa w zajęciach. W poprzednim roku klasy zdobywały puchar, od tego roku będzie to inna forma nagrody. Co miesiąc nagradzamy klasę o najwyższej frekwencji przyznaniem przechodniej statuetki Oskara, która przez kolejne tygodnie dumnie zdobi salę zwycięskiej klasy.

          Na czym polega konkurs?

          Zasady są proste – na koniec każdego miesiąca zliczana jest frekwencja we wszystkich klasach. Klasa, która może pochwalić się największą obecnością uczniów na lekcjach, otrzymuje przechodnią nagrodę – „Frekwencyjnego Oskara”. To nie tylko symbol uznania, ale też powód do dumy i pozytywnej rywalizacji między klasami.

          Dlaczego warto?

          Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do regularnego uczestnictwa w zajęciach, budowanie odpowiedzialności za wspólny wynik klasy oraz wzmacnianie integracji zespołu. Obecność na lekcjach to nie tylko kwestia obowiązku – to także szansa na rozwój, udział w ciekawych projektach i wspólne przeżywanie szkolnych chwil.

          Dzięki konkursowi chcemy:

          • zwiększyć zaangażowanie uczniów w życie szkoły,
          • uświadomić, że każdy dzień obecności ma znaczenie,
          • promować pozytywną rywalizację i współpracę między klasami,
          • wzmocnić poczucie wspólnoty i odpowiedzialności za wynik grupy.

          Oskara tym razem otrzymała klasa 6. Gratulujemy dotychczasowym zwycięzcom i trzymamy kciuki za kolejne klasy! Niech „Frekwencyjny Oskar” wędruje jak najczęściej, a nasza szkoła świeci przykładem wzorowej frekwencji!

          MG

      • Spotkanie z Panem Michałem Koterskim – szczera rozmowa o życiu i uzależnieniach
        • Spotkanie z Panem Michałem Koterskim – szczera rozmowa o życiu i uzależnieniach

        • W ramach programu profilaktycznego „TokTuMi” uczniowie klas VII i VIII wzięli udział w wyjątkowym spotkaniu z aktorem Panem Michałem Koterskim, które odbyło się w Strzegomskim Centrum Kultury. Znany artysta, który od lat dzieli się swoim doświadczeniem życiowym, opowiedział młodzieży o trudnej drodze wychodzenia z uzależnienia oraz o sile, jaką daje szczerość, determinacja i wsparcie bliskich.

          Podczas spotkania Pan Michał w bardzo otwarty i autentyczny sposób opowiadał o swoich błędach, słabościach oraz o tym, jak krok po kroku odbudowywał swoje życie. Jego historia była nie tylko poruszająca, ale i pełna nadziei – pokazała, że każdy, kto zmaga się z trudnościami, może odnaleźć w sobie siłę, by zmienić swoje życie na lepsze.

          Uczniowie z dużym zainteresowaniem słuchali słów gościa, a po spotkaniu mieli okazję zadać pytania i zrobić pamiątkowe zdjęcie. Wydarzenie to było ważną lekcją odpowiedzialności, odwagi i wiary w siebie.

          Dziękujemy Panu Michałowi Koterskiemu za szczerość i inspirującą rozmowę, a także organizatorom programu TokTuMi za możliwość uczestnictwa w tak wartościowym spotkaniu.

           

          Anna Borowiec

      • Dzień Postaci z Bajek
        • Dzień Postaci z Bajek

        • 5 listopada w naszej szkole odbyły się wyjątkowe obchody Dnia Postaci z Bajek, zorganizowane przez Samorząd Uczniowski pod opieką Pani Kamili Iwanczak-Dymek. Wydarzenie miało na celu rozwijanie kreatywności i wyobraźni uczniów, promowanie czytelnictwa i kultury bajek, integrację społeczności szkolnej oraz wzmacnianie współpracy w klasach poprzez wspólne przygotowania.

          Dzieci z przedszkola oraz klas 1-3 mogły przebrały się za ulubione postacie z bajek. W tym dniu uczniowie rozwiązywali zagadki związane z tematyką bajkową, grały w gry interaktywne, układały puzzle a także poznały dwie klasyczne opowieści: „O rybaku i złotej rybce” oraz „Jaś i Małgosia”.

          Miłym akcentem była wizyta dwóch pluszowych maskotek – Kubusia Puchatka i Myszki Minnie, którzy odwiedzili wszystkie klasy, rozdając słodkie upominki i wywołując uśmiechy na twarzach dzieci.

          Starsze klasy przygotowały się w wyjątkowy sposób – każdy zespół wybrał motyw przewodni i przebrał się za bohaterów wybranej bajki lub filmu:

          · Klasa IV – Akademia Pana Kleksa,

          · Klasa V – Piraci z Karaibów,

          · Klasa VI – Alvin i Wiewiórki,

          · Klasa VII – Minionki,

          · Klasa VIII – Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.

          Uczniowie nie tylko zadbali o stroje, ale również przystroili swoje klasy w bajkowym stylu, tworząc niezwykłą atmosferę.

          Na zakończenie dnia, każda klasa otrzymała pamiątkowy dyplom za udział w obchodach Dnia Postaci z Bajek.

          To wyjątkowe wydarzenie pokazało, jak wiele radości daje wspólne działanie, kreatywność i powrót do świata bajek. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie. Więcej zdjęć w galerii a filmy dostępne w dziale video.

           

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Zakładka książkowa - wyniki konkursu.
        • Zakładka książkowa - wyniki konkursu.

        • W październiku w naszej szkole odbył się konkurs na najładniejszą zakładkę do książki, zorganizowany przez bibliotekę szkolną.

          Zakładki książkowe, choć niewielkie i często niedoceniane, mają wiele zalet — zarówno praktycznych, jak i estetycznych. Pomagają utrzymać porządek w lekturze. Dzięki niej zawsze wiesz, gdzie skończyłeś czytać. Nie musisz zginać rogów książek, ani zapamiętywać numerów stron. Chronią książki przed zniszczeniem - zakładka to bezpieczne i delikatne rozwiązanie. Mogą być wyrazem osobowości. Mają niezliczone formy - od prostych papierowych po bogato zdobione, magnetyczne, metalowe, handmade. Mogą odzwierciedlać zainteresowania, poczucie humory czy estetykę właściciela. Mogą stanowić miły upominek dla najbliższych. Zakładki ułatwiają naukę i pracę z tekstem - dzięki nim szybciej można odnaleźć potrzebne informacje. 

          Celem naszego szkolnego konkursu było rozwijanie kreatywności uczniów oraz zachęcanie do czytania książek. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Dostarczono aż 34 prace plastyczne. Jury oceniło i nagrodziło następujące osoby: I miejsce otrzymała Jagoda Kowal, II miejsce otrzymała Ania Swatko, III miejsce otrzymała Lena Stefankiewicz.

          Serdecznie gratulujemy. Dziękujemy za wszystkie prace, które dotarły na konkurs. Wszystkie zakładki zostały zaprezentowane na wystawie w bibliotece. 

          Marta Górska

      • Konkurs "Jesienny stroik" rozstrzygnięty!
        • Konkurs "Jesienny stroik" rozstrzygnięty!

        • 3 listopada br., w naszej szkole odbyło się podsumowanie szkolnego konkursu plastyczny „Jesienny stroik”, który skierowany był do uczniów klas 1–3.  

          Celem konkursu było rozwijanie kreatywności dzieci oraz promowanie piękna jesiennej przyrody poprzez twórczość artystyczną. 

          Uczniowie wykazali się ogromnym zaangażowaniem i pomysłowością, tworząc wyjątkowe kompozycje z darów jesieni. Jury miało trudne zadanie, wybierając spośród wielu pięknych prac te najbardziej oryginalne i estetyczne. 

          Laureaci konkursu: 

          • 🥇 I miejsce: Jakub i Julia 
          • 🥈 II miejsce: Lena i Jagoda 
          • 🥉 III miejsce: Mykhailo i Filip 

          Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody, które były wyrazem uznania za ich wysiłek i talent. 

          Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za udział w konkursie. 

           

          Kamila Iwańczak-Dymek 

           

      • „Balladyna” w pudełku – lekcja języka polskiego inaczej
        • „Balladyna” w pudełku – lekcja języka polskiego inaczej

        • We wtorek, 4 listopada, odbyła się nietypowa lekcja języka polskiego. Uczniowie klasy VII przygotowali prace projektowe w formie „lektury w pudełku”, inspirowane dramatem „Balladyna” Juliusza Słowackiego.

          Zadaniem uczestników było umieszczenie w pudełku przedmiotów symbolizujących wybrane motywy, wydarzenia i postacie z utworu. Wśród rekwizytów znalazły się między innymi: korona, nóż, dzban malin, chleb czy elementy natury – symbolizujące zarówno siły przyrody, jak i mroczne strony ludzkiej duszy.

          Podczas lekcji uczniowie prezentowali swoje projekty, uzasadniając wybór poszczególnych symboli i wyjaśniając ich znaczenie w kontekście treści oraz przesłania dramatu. Dzięki temu mieli okazję nie tylko przypomnieć i utrwalić znajomość lektury, lecz także doskonalić umiejętność argumentowania oraz formułowania logicznych, spójnych wypowiedzi.

          Efekty pracy okazały się znakomite. Projekt „Lektura w pudełku” pozwolił uczniom spojrzeć na znane dzieło w sposób twórczy. Połączył naukę z zabawą, a jednocześnie rozwinął wyobraźnię, kreatywność i zdolność interpretacji tekstu literackiego.

          Dzięki takim działaniom lekcje języka polskiego stają się nie tylko okazją do poznawania literatury, ale również przestrzenią do rozwijania samodzielnego myślenia i umiejętności wyrażania własnych opinii.

           

          Magdalena Ciężki

      • Dzień Piżamy – zabawa, integracja i pomoc dla Michałka
        • Dzień Piżamy – zabawa, integracja i pomoc dla Michałka

        • 31 października br., w naszej szkole zrobiło się wyjątkowo przytulnie – wszystko za sprawą Dnia Piżamy. Uczniowie i nauczyciele, porzucili codzienne stroje na rzecz kolorowych, zabawnych i wygodnych piżam, tworząc atmosferę pełną uśmiechu i luzu.

          Dzień Piżamy to nie tylko okazja do wspólnej zabawy, ale przede wszystkim wyraz solidarności z dziećmi przewlekle chorymi, które na co dzień przebywają na oddziałach szpitalnych. W ten sposób społeczność szkolna pokazała, że pamięta o tych, którzy zmagają się z trudnościami zdrowotnymi. Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego zorganizowano akcję “Daj piątaka na dzieciaka” w ramach której, przeprowadzono dobrowolną zbiórkę pieniędzy dla Michałka Włodarczyka, mieszkańca Olszan, który zmaga się z ciężką chorobą. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności szkolnej udało się zebrać środki, które zostaną przekazane na leczenie chłopca

          Na sali gimnastycznej członkowie Samorządu Uczniowskiego zorganizowali gry i zabawy przy muzyce. Wspólne tańce – „Kaczuchy”, „Macarena” i „Belgijka” – porwały wszystkich do ruchu i śmiechu. SU zadbał również o wyjątkowy wystrój sali, który podkreślał charakter wydarzenia.

          To był dzień pełen radości, solidarności i dobra – pokazaliśmy, że razem możemy więcej.

          Zdjęcia z tego dnia w naszej galerii.

           

          Kamila Iwańczak-Dymek

      • Dyniowe szaleństwo w przedszkolu !
        • Dyniowe szaleństwo w przedszkolu !

        • 31 października 2025r. w naszym przedszkolu obchodziliśmy „Dzień Dyni”. W tym dniu, symbolicznie dominował kolor pomarańczowy.

          Na zajęciach edukacyjnych o dyni, przedszkolaki dowiedziały się jak wygląda dynia, za pomocą zmysłów (węch, dotyk, smak), co zawiera w środku, z jakich nasion rośnie oraz jakie potrawy można przygotować z wykorzystaniem dyni. Dzieci wysłuchały bajki edukacyjno-terapeutycznej pt.: "Dynia Dorotka i jej wielkie marzenie" mówiącej o tym, że dzięki determinacji, trosce o siebie i wsparciu można przezwyciężyć trudności i osiągnąć swoje cele. Były również zabawy dyniowe oparte na muzyce i ruchu, "Wędrująca dynia", "Co mnie ominie, gdy przegapię dynię" oraz dyniowe zawody z użyciem dyń.

          Podczas zajęć nie zabrakło także dyniowej matematyki dzieci liczyły pestki oraz dopasowywały je do odpowiednich dyni, rozwijając w ten sposób swoje umiejętności matematyczne i spostrzegawczość. W części plastycznej dzieci wykonały własne dynie z pestek oraz zakrętek po słoiczkach, wykazując się kreatywnością i pomysłowością. Używając zmysłów, wspólnie stworzyły również olbrzymia dynię z dynio ciastoliny, co dostarczyło im wielu radości i sensorycznych wrażeń. Na zakończenie każdy przedszkolak otrzymał pamiątkowy dyplom oraz słodką dyniową babeczkę. To był dzień pełen nauki, kreatywności, uśmiechu i jesiennych kolorów!

          Więcej zdjęć w naszej galerii. 

           

          Agnieszka Chmielewska

      • Ogólnopolski Tydzień Kariery
        • Ogólnopolski Tydzień Kariery

        • Ogólnopolski Tydzień Kariery w tym roku realizowany był pod hasłem „Siła relacji w erze samotności”.W ramach zajęć w klasach 7. i 8. odbyły się warsztaty, gry i ćwiczenia integracyjne pod hasłem „Poznanie wartości komunikacji”.

          Uczniowie mieli również możliwość skorzystania z konsultacji ze szkolnym doradcą zawodowym, podczas których poruszano tematy związane z wyborem ścieżki kariery, radzeniem sobie z trudnościami, budowaniem relacji, poszukiwaniem rozwiązań oraz możliwościami uzyskania wsparcia od różnych instytucji.

          Odbyły się także rozmowy na temat „Zawód moich marzeń”. Największym zainteresowaniem cieszył się jednak dzień pod hasłem „Kim będę w przyszłości” — tego dnia uczniowie przebrali się za przedstawicieli wybranych zawodów, prezentując swoje pomysły na przyszłość. Więcej zdjęć w naszej galerii.

          Joanna Kohut-Szymczyk

      • XI Gminna Olimpiada z języka angielskiego.
        • XI Gminna Olimpiada z języka angielskiego.

        • Reprezentanci dziewięciu szkół z gminy Strzegom wzięli udział w XI Gminnej Olimpiadzie z języka angielskiego. Uczestnicy zmierzyli się z testem wiedzy o krajach anglojęzycznych, egzaminem gramatycznym, ustną prezentacją, a także anglojęzycznym podcastem BBC.

          Olimpiada odbyła się w Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Stanowicach w dniu 24 października 2025, Naszą szkołę reprezentował Bartłomiej Semeniuk, uczeń klasy VIII.

          Udział w Olimpiadzie Języka Angielskiego to doskonała okazja do rozwijania swoich umiejętności językowych i poznawania kultury krajów anglojęzycznych. Przygotowania do konkursu motywują do systematycznej nauki oraz doskonalenia gramatyki, słownictwa i pisania. To także szansa na zdobycie prestiżu, nowych doświadczeń i poznanie osób o podobnych zainteresowaniach. Sukces w olimpiadzie może stać się ważnym atutem przy rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej, studiów a nawet w przyszłej karierze zawodowej.

          Wszystkim olimpijczykom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszego rozwoju i samych sukcesów

          Jadwiga Szklarek

      • Konkurs zDolny Ślązak
        • Konkurs zDolny Ślązak

        • "Zdolny Ślązak" to prestiżowy, wieloetapowy konkurs przedmiotowy dla uczniów szkół podstawowych z terenu całego Dolnego Śląska, adresowany głównie do klas 7 i 8.

          Celem konkursu jest wspieranie uzdolnień uczniów, którzy chcą pogłębić wiedzę w wybranych dziedzinach, takich jak m.in. matematyka, historia, geografia, język angielski, język polski. Laureaci i finaliści konkursu otrzymują dodatkowe punkty rekrutacyjne do szkół ponadpodstawowych oraz najwyższą roczną ocenę z danego przedmiotu.

          W roku szkolnym 2025/2026 nasza szkoła przystąpiła do konkursu zDolny Ślązak, realizowanego w ramach Dolnośląskiego Systemu Wspierania Uzdolnień. Konkurs zDolny Ślązak ma charakter wieloetapowy. Etap szkolny (15-28.10.2025), etap powiatowy (17-28.11.2025 r.), etap wojewódzki (23.02.-06.03.2026 r.) Ośmiu uczniów naszej szkoły przystąpiło do etapu szkolnego z przedmiotów: język angielski, matematyka, geografia, historia. Koordynatorem konkursu jest pani Iwona Stempniewicz. Serdecznie gratulujemy naszym uczestnikom i trzymamy kciuki, aby dostali się do kolejnych etapów konkursu.

           

          Iwona Stempniewicz