• 8 marca – Dzień Kobiet
        • 8 marca – Dzień Kobiet

        • Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień, ważny dla wszystkich kobiet, zarówno tych dużych, jak i małych. W naszym przedszkolu radosna atmosfera panowała już od samego rana.

          Chłopcy złożyli życzenia, tradycyjnie zaśpiewali swoim koleżankom uroczyste „100 lat” i wręczyli piękne kwiatki, a dziewczynki zostały „ukoronowane” pięknymi koronami. Chłopcy ze szczególnym zaangażowaniem starali się, aby ten dzień uczynić wyjątkowo miłym. Jako mali dżentelmeni wyręczali dziewczynki w codziennych obowiązkach między innymi w porządkowaniu sali po zabawie. Było można usłyszeć taneczną muzykę, w rytm której bawiły się zarówno dziewczynki jak i chłopcy. Uśmiechnięte buzie przedszkolaków, a zwłaszcza dziewczynek świadczyły o miło spędzonym czasie.

          Święto Kobiet, które corocznie obchodzimy w naszym przedszkolu, to doskonały sposób do kształtowania u dzieci nawyku obdarowywania upominkami swoich najbliższych. Wszystkie kobietki, te małe i duże dziękują chłopcom za piękne życzenia.

      • Pomoc Ukrainie
        • Pomoc Ukrainie

        • OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W STRZEGOMIU informuje osoby chętne, że w naszej gminie uruchomiono rachunek bankowy na który można przekazać środki finansowe na pomoc naszym sąsiadom. Zebrane środki finansowe przeznaczone będą przede wszystkim na wyżywienie naszych gości z Ukrainy.

          Podajemy pełną wersję konta (Bank Gospodarki Żywnościowej):

          • Numer rachunku 43 1600 1462 1026 9780 7000 0001
          • Numer IBANPL43 1600 1462 1026 9780 7000 0001
          • Numer BIC/SWIFT PPABPLPK
          • Z DOPISKIEM – UKRAINA – WYŻYWIENIE
      • UDANA PRZEPROWADZKA OLSZAŃSKICH BOCIANÓW!
        • UDANA PRZEPROWADZKA OLSZAŃSKICH BOCIANÓW!

        • Olszańskie bociany wiele lat temu zbudowały sobie gniazdo  w pobliżu Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach, które pierwotnie znajdowało się na starej akacji. Niestety z uwagi na pogarszający się stan drzewa kilkanaście lat temu postanowiono zadbać o naszych skrzydlatych przyjaciół i przenieść ich gniazdo na betonowy słup. Wówczas do akcji włączyli się strażacy Ochotniczej Straży Pożarnej w Olszanach. Teraz ponownie musieliśmy się zmierzyć z  próbą przeniesienia bocianiego gniazda.  Słup, na którym stał bociani dom, zagrażał bezpieczeństwu dzieci i młodzieży, ponadto utrudniałby prace inwestycyjne na terenie szkoły, ujęte w planie zagospodarowania przestrzennego. 

           W związku z tym dnia 26 lutego 2022 r. lokalna społeczność zaangażowała się w akcję bezpiecznego przeniesienia bocianiego gniazda  na prywatną posesję pana Dariusza Wośka i Agnieszki Szwajger, którym serdecznie dziękujemy. Przedsięwzięcie nie udałoby się bez wsparcia Pani Sołtys i Radnej Stanisławie Górskiej oraz wielkiego zaangażowania  Ochotniczej Straży Pożarnej w Olszanach, która zaplanowała całą akcję.

          Do pomocy dołączyły się też osoby prywatne ze swoim ciężkim sprzętem, m. in.: pan Antoni Przypek, Waldemar Zelek oraz pan Bartosz Wójcik, dzięki którym akcja przebiegła bardzo sprawnie. Praca  przeniesienia prawie półtonowego gniazda trwała 5 godzin i wymagała odpowiedniej logistyki oraz umiejętności. Mimo niesprzyjającej pogody wszystko przebiegło zgodnie z planem. 

          Jesteśmy bardzo wdzięczni za okazaną pomoc. Cieszymy się, że otrzymaliśmy wsparcie tylu osób o wielkich sercach. To dzięki nim bocianie gniazdo, z którego jesteśmy niezmiernie dumni, nie zostało zlikwidowane i jest  gotowe do przyjęcia ptasich lokatorów. Z niecierpliwością oczekujemy powrotu bocianów. Mamy nadzieję, że zaakceptują nowe miejsce. 

        • Konkurs kolęd i pastorałek

        • 17 grudnia 2022 r.  był  organizowany w Publicznej Szkole Podstawowej im. A. Mickiewicza w Olszanach konkurs Kolęd i Pastorałek.  W tym roku odbywał się inaczej niż zwykle, ponieważ każda klasa nagrała Kolędę  lub Pastorałkę.

          Głównym celem konkursu było propagowanie kultury muzycznej oraz pielęgnowanie tradycji kolędowania.

          Śpiewający uczniowie byli poprzebierani w świąteczne, kolorowe stroje nawiązujące do  Świąt Bożego Narodzenia.

          Nie zabrakło ciekawych rekwizytów, które uatrakcyjniły prezentacje.

          Uczestnicy zaskakiwali walorami głosowymi oraz pomysłową choreografią do prezentowanych utworów. Wykonawców oceniało jury w składzie:

          Ksiądz proboszcz Marian Kujawski,  Radna i zarazem sołtys wsi Olszan Pani Stanisława Górska oraz Dyrektor PSP Pani Iwona Gołębiowska.

          W kategorii klas 0- III pierwsze miejsce zajęła klasa III, drugie klasa I, trzecie Oddział Przedszkolny i klasa II.

          Natomiast w klasach IV-VIII pierwsze miejsce zajęła klasa VII, drugie klasa V , trzecie klasa  IV i VI.

          Wyróżniona została klasa VIII.

          Każda klasa otrzymała  dyplom, a wszyscy uczestnicy słodkie niespodzianki .

          Wszystkim serdecznie gratulujemy

      • Konkurs Żołnierze Wyklęci rozstrzygnięty
        • Konkurs Żołnierze Wyklęci rozstrzygnięty

        • Uczniowie klas VII-VIII Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach, wzięli udział w szkolnym konkursie „Żołnierze wyklęci – bohaterowie niezłomni.

          Celem konkursu było upamiętnienie Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych oraz upowszechnienie wśród uczniów wiedzy o żołnierzach Wojska Polskiego. 

          Prace plastyczne, które zostały wykonane na konkurs odznaczały się dużą pomysłowością i oryginalnością. Na szczególne wyróżnienie zasłużyła praca wykonana przez Joannę Klisiewicz z klasy VII.

          1. Pierwsze miejsce w konkursie zdobyła Nikola Lukas,
          2. drugie miejsce – Natalia Lukas,
          3. trzecie miejsce – Hanna Klisiewicz.

          Wszyscy uczestnicy konkursu dostali pamiątkowe przypinki związane z tematyką konkursu a zwycięzcy dyplomy i nagrody. 

          Warto dodać, że uczniowie którzy wzięli udział w konkursie zostali nagrodzeni dodatkową oceną z historii.

      • Nowoczesna nauka z Akademią Mocy
        • Nowoczesna nauka z Akademią Mocy

        • W dniu 1 marca 2022 roku uczniowie klasy VII i VIII Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach, dzięki uprzejmości PSP w Kostrzy, mieli możliwość uczestniczyć w niezwykłych zajęciach pełnych eksperymentów.  Innowacyjny projekt edukacyjny zorganizowany przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne „Akademia Mocy – odkrywamy tajemnice prądu” pozwolił uczniom usystematyzować wiedzę na temat podstawowych zagadnień z fizyki oraz energetyki. Poprzez udział w warsztatach uczniowie zaznajomili się z takimi zagadnieniami jak: prąd elektryczny, energia, bezpieczeństwo przesyłu prądu 400kV. 

          Przekazywana wiedza miała bardzo atrakcyjną i nowoczesną formę. Uczniowie, pracując w małych grupach, mieli okazję przeprowadzić różnego rodzaju widowiskowe eksperymenty, m.in.: przy użyciu generatora Van De Graffa wytworzyć pioruny, wygenerować prąd lub uruchomić świetlówkę bez podłączenia jej do gniazdka. Głównym zadaniem uczniów było zbudowanie linii przesyłowej z elektrowni do miasta na specjalnie zaprojektowanej makiecie. 

          W ramach podsumowania zajęć młodzież rozegrała turniej wiedzy, korzystając z technologii multimedialnej. W niezwykły świat fizyki wprowadzali uczniów Nikola Tesla oraz Power Man, którzy w humorystyczny sposób przekazywali wiedzę i tłumaczyli zachodzące podczas doświadczeń zjawiska.

          Uczniowie zgodnie stwierdzili, że wiedza zdobyta poprzez zabawę i liczne eksperymenty na długo zapadnie im w pamięci.

          Uczniowie dowiedzieli się również, że słupy wysokiego napięcia, wymieniane właśnie na terenie gminy są całkowicie bezpieczne i nie powinny budzić naszych obaw.

      • 30.000 zł dofinansowania
        • 30.000 zł dofinansowania

        • Miło nam poinformować , że nasza szkoła dostała dofinansowanie na kwotę 30 tyś. złotych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.

          Zakupiliśmy sprzęt, dzięki któremu nasi uczniowie będą mogli rozwijać się na wielu płaszczyznach. Jaki to sprzęt? Pochwalimy się, jak tylko uzupełnimy całe wyposażenie nowo powstałego laboratorium. Zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej na rządowej stronie projektu https://www.gov.pl/web/laboratoria

      • List DKO z dnia 28 lutego 2022
        • List DKO z dnia 28 lutego 2022

        • W czwartek 24 lutego nad ranem putinowska Rosja zaatakowała zbrojnie Ukrainę, rozpętała wojnę. Pokazała dobrze nam Polakom znaną od stuleci, agresywną i brutalną twarz. Giną żołnierze i cywile, dorośli i dzieci. Cierpią ludzie, rujnowany jest dobytek i dorobek pokoleń. Deptane są prawa człowieka, łamane konwencje i międzynarodowe pakty. Cały naród ukraiński, armia i państwo kierowane przez bohaterskiego prezydenta Wołodymyra Zełenskiego stawiają heroiczny opór najeźdźcy. W imię człowieczeństwa i polskiej racji stanu nakazem chwili jest pomóc Ukrainie i jej obywatelom. Form wsparcia jest wiele, każda pomoc, choćby najdrobniejsza, jest niezwykle ważna. Każdy gest solidarności i każde ciepłe słowo mają znaczenie. Każda zbiórka, aukcja czy koncert mają sens. Każda złotówka się liczy.

          Z całego  serca dziękuję  Koleżankom i Kolegom za przyjazne gesty oraz inicjatywy na rzecz naszych sąsiadów Ukraińców przebywających tak w Polsce jak i w Ukrainie. Proszę nie ustawać w tym szlachetnym dziele, gdyż wsparcie jest niezbędne tu i teraz, a będzie też konieczne w przyszłości. 

          Bardzo proszę o otoczenie psychologiczną opieką dzieci i uczniów oraz stosowanie rekomendacji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie w Ukrainie”. 

          Tysiące uchodźców z Ukrainy codziennie przekraczają granice z Polską, wśród nich są małe dzieci i uczniowie. Część z nich pojawi się na Dolnym Śląsku – przyjadą (już przyjeżdżają) do rodzin, przyjaciół i znajomych, którzy wcześniej znaleźli tu studia, pracę i mieszkanie. Przybędą do gmin i powiatów, które od lat utrzymują partnerskie relacje z wieloma miejscowościami w Ukrainie. Dotrą do ludzi dobrej woli skorych do bezinteresownej pomocy, których wielu na ziemi dolnośląskiej. 

          Dzieci uchodźców znające język polski będą przyjmowane do już istniejących grup i oddziałów w przedszkolach i szkołach, jeśli zajdzie potrzeba powstaną dodatkowe grupy i oddziały. Dla osób bez znajomości języka polskiego będą tworzone oddziały przygotowawcze. Środki finansowe w adekwatnej wysokości przekaże organom prowadzącym Ministerstwo Edukacji i Nauki.

          Zapewnienie opieki i edukacji dzieciom i młodzieży z Ukrainy jest wyzwaniem organizacyjnym, które rośnie z każdym dniem. Aby mu sprostać musimy działać w sposób dobrze zorganizowany, tylko  wtedy będziemy skuteczni. Dlatego jako kuratorium oświaty wchodzące w skład służb zespolonych wojewody będziemy zbierać od dyrektorów szkół i organów prowadzących istotne informacje, koordynować działania, przekazywać szkołom, przedszkolom i placówkom ważne wiadomości, służyć wsparciem, radą i pomocą.

          Chwila jest historyczna, a bracia Ukraińcy w wielkiej potrzebie. Bądźmy solidarni i wytrwali! 

          Niech żyje niepodległa Ukraina! Niech żyje niepodległa Polska!

                                                                              Roman Kowalczyk

                                                                      Dolnośląski Kurator Oświaty

      • Światowy Dzień Kota
        • Światowy Dzień Kota

        • 18 lutego 2022 roku w naszym przedszkolu obchodzimy Dzień Kota.

          W tym dniu wszystkie przedszkolaki zamieniły się w wesołe koty, których nie sposób było nie zauważyć: opaski z uszami, a nawet kocie ogony zdobiły dzieci.

          Następnie dzieci oglądały ilustracje przedstawiające różne koty, zapoznawały się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów. Zostały wykonane również piękne prace plastyczne przedstawiające koty.

          Były też wesołe „kocie zabawy”, takie jak: koci spacerek, zabawy ruchowe przy piosenkach o kotach, „kocie masażyki”, rozwiązywanie zagadek o kotach, wykonywanie różnorodnych zadań konkursowych: picie mleka polowanie na myszki, kocia gimnastyka a także śpiewanie kocich piosenek.

          „Dzień kota” był również okazją do podkreślenia roli kotów w życiu człowieka- wszystkie dzieci dobrze przecież wiedzą, że o koty trzeba dbać, tak jak zresztą o inne zwierzęta.

          Całe przedsięwzięcie miało na celu podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka, zachęcić do niesienia pomocy wolno żyjącym i bezdomnym zwierzętom, które miały kiedyś dom, ale go straciły, a także uwrażliwić dzieci na często trudny koci los.

      • List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty
        • List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

        • Piąta fala pandemii koronawirusa wywołana przez omikron opada, spada liczba zachorowań i zmniejsza się ilość hospitalizacji. Poprawa sytuacji epidemicznej pozwoliła na podjęcie decyzji o powrocie do nauki stacjonarnej, od poniedziałku 21 lutego br. uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych wracają do szkół. To bardzo dobra wiadomość, gdyż nauczanie stacjonarne sprzyja efektywności kształcenia i socjalizacji uczniów, jest naturalnym stanem edukacji.  Co więcej, od 11  lutego br. zlikwidowana została tzw. „kwarantanna z kontaktu”, sam kontakt z osobą chorą nie jest podstawą do automatycznego nałożenia kwarantanny. To oznacza, że w przypadku pojedynczych zachorowań uczniów całe oddziały  nie będą przechodzić na nauczanie zdalne – chorzy uczniowie pozostaną w domu, zaś reszta będzie uczęszczać do szkoły. 

          Epidemia wszakże nie powiedziała ostatniego słowa, stąd ciesząc się z powrotu do stacjonarnego kształcenia musimy wszyscy zachować ostrożność, przestrzegać zasad sanitarnych, dbać o siebie i innych. Najskuteczniejszą bronią przeciw COVID-19 pozostają szczepienia – na Dolnym Śląsku zaszczepiło się dotąd ponad 80% nauczycieli i pracowników szkół, 50% uczniów w wieku 12-19 lat, 10,3% dzieci w przedziale 5-11 lat. Warto się zaszczepić, to wyraz troski o siebie, najbliższych oraz wszystkich, z którymi się spotykamy. 

          Wobec nasilania się negatywnych skutków wymuszonej przez pandemię długotrwałej izolacji uczniów Minister Edukacji i Nauki prof. Przemysław Czarnek podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowych 180 mln zł na zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wsparcie będzie obejmowało organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie. Realizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych w szkołach będzie się odbywała od 1 marca do 20 grudnia br.

          Pragnę poinformować, że w 2022 r. będzie realizowana II edycja programu Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii „WF z AWF”, na ten cel zostanie przeznaczone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki 36 mln zł. Przeszkoleni przez wrocławską AWF nauczyciele wychowania fizycznego oraz nauczania wczesnoszkolnego będą prowadzić dodatkowe zajęcia aktywizujące ruchowo uczniów. Zajęcia te będą odbywać się w małych, oddziałowych lub międzyoddziałowych grupach. Już starożytni Rzymianie powiadali „mens sana in corpore sano – w zdrowym ciele zdrowy duch”.  Wyniki szczegółowych badań kondycji fizycznej dzieci i młodzieży przeprowadzone przez AWF są niepokojące – zwiększa się wskaźnik masy ciała (BMI), spada sprawność, wytrzymałość biegowa i wydolność krążeniowo-oddechowa. Proszę abyście Państwo zachęcili swoje dzieci do udziału w tych zajęciach, szczególnie te, które z różnych powodów stronią od wysiłku fizycznegoi pozostają na bakier z zajęciami wychowania fizycznego.

           Z radością informuję ponadto, że w 2022 r. będzie kontynuowany program „Poznaj Polskę”. Szkoły organizujące wycieczki w atrakcyjne miejsca naszego kraju otrzymają dofinasowanie w kwocie 5 tys. (wycieczka jednodniowa), 10 tys. (wycieczka dwudniowa) i 15 tys. (wycieczka trzydniowa). W 2022 r. Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczy na realizację programu 100 mln zł, w ubiegłym roku było to 35 mln zł. Wnioski o dofinasowanie  będzie można składać od 1 marca, każde województwo otrzyma środki finansowe w wysokości proporcjonalnej do liczby uczniów. Zachęcam do korzystania z programu i organizowania wyjazdów zwłaszcza w miejsca, gdzie szczególnie mocno bije serce Polski i które młody Polak powinien koniecznie odwiedzić.

          Żyjemy w szumie informacyjnym,  tym bardziej więc warto sięgać do wiarygodnych źródeł informacji. Rekomenduję Państwu strony internetowe Ministerstwa Edukacji i Nauki (www.mein.gov.pl) oraz Kuratorium Oświaty we Wrocławiu (www.kuratorium.wroclaw.pl). Zawierają one użyteczne, aktualne i szczegółowe informacje. Zapraszam do ich częstego odwiedzania.

          Szkoła jest, owszem, ważną instytucją, ale przede wszystkim jest wspólnotą. Tę wyjątkową wspólnotę tworzą uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi, a także wszyscy przyjaciele szkoły, którzy się z nią identyfikują i udzielają jej wsparcia. Aby wspólnota rozwijała się i kwitła potrzebni są wszyscy jej uczestnicy. Gorąco proszę o interesowanie się sprawami szkoły i angażowanie w jej działalność. O regularne komunikowanie się i częste bywanie w szkole przy różnych okazjach – nie tylko wywiadówek czy konsultacji. O zgłaszanie uwagi propozycji dyrektorom, wychowawcom, nauczycielom, a także Radzie Rodziców i Radzie Szkoły. Przez swoją obywatelską aktywność możecie Państwo zdziałać dużo dobrego.

                                                                                           Z życzeniami zdrowia i szacunkiem

                                                                                                          Roman Kowalczyk

              Dolnośląski Kurator Oświaty

      • Walentynki
        • Walentynki

        • W poniedziałek 14 lutego dzieci z oddziału przedszkolnego Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszanach obchodziły Walentynki. Przedszkolaki tego dnia ubrały się na czerwono i tym samym zapoczątkowały ten dzień we wspaniałe i miłe wrażenia.

          Wspólnie spędzony czas w walentynkowym nastroju sprzyjał prowadzeniu z dziećmi rozmów na temat znaczenia uczuć w naszym codziennym życiu. Przedszkolaki dowiedziały się, że Walentynki to nie tylko serduszka czy czerwone pluszaki. Tym, co naprawdę się liczy są: życzliwość, sympatia i szacunek okazany drugiemu człowiekowi.

          Dzieci wzięły udział w różnych zabawach związanych z walentynkami m.in. szukały drugiej połówki serca, układały walentynkowe domino, wykonały taniec z serduszkami. Nie zabrakło oczywiście sercowych kolorowanek, spontanicznych emocji praz pozytywnych uczuć. Na koniec dnia każde dziecko otrzymało czerwonego balonika.

           Dzień Walentynkowy z pewnością można zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń i niespodzianek.

          „Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone.Kogo kocham, kogo lubię, rzucę w jego stronę.Ciebie kocham, Ciebie lubię, Ciebie pocałuję.A czerwone dziś serduszko, wszystkim podaruję”

      • Rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2022/2023
        • Rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2022/2023

        • Gmina Strzegom informuje, że od 1 do 21 marca 2022 roku będzie można składać wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

          Wnioski składać będą rodzice, których dzieci nie uczęszczały wcześniej do przedszkola /oddziału przedszkolnego/ lub jeżeli rodzić chciałby zmienić przedszkole, do którego obecnie dziecko uczęszcza.

          Rodzice, których dzieci już uczęszczają do danego przedszkola i chcą aby dzieci w dalszym ciągu tam uczęszczały od 18 lutego do 28 lutego 2022 roku składają deklarację o kontynuacji wychowania przedszkolnego w tym przedszkolu /oddziale przedszkolnym/.

          Wzory wniosków i deklaracji oraz kryteria przyjęć do przedszkoli będą do pobrania ze stron internetowych lub osobiście w sekretariatach poszczególnych placówek od 17 lutego 2022 roku.

      • Różowa skrzyneczka
        • Różowa skrzyneczka

        • Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego w Naszej Szkole pojawiła się Różowa Skrzyneczka, w której osoby menstruujące znajdą darmowe podpaski i tampony. Zasadą akcji jest: „weź, jeśli potrzebujesz, zostaw, jeśli masz nadmiar!”. 

          Różowa Skrzyneczka to fundacja, której celem jest walka z wykluczeniem menstruacyjnym, zapewnienie powszechnego dostępu do bezpłatnych środków higieny na czas menstruacji w przestrzeni publicznej oraz dostęp do rzetelnej edukacji w zakresie miesiączkowania w szkole. Głównym założeniem inicjatywy jest zniesienie tabu, którym obciążona jest w Polsce menstruacja, włączając do dyskusji zarówno kobiety, jak i mężczyzn. 

          Bardzo się cieszymy, że w Nasza Szkoła bierze udział w tak wartościowym przedsięwzięciu!

          Po więcej informacji zapraszamy na stronę: 

          https://www.rozowaskrzyneczka.pl/

      • Warsztaty z programowania i robotyki
        • Warsztaty z programowania i robotyki

        • Nauka programowania to prawdopodobnie jedna z najważniejszych umiejętności, które przydadzą się dzieciom w przyszłości. W dzisiejszym cyfrowym świecie jest tak samo ważna, jak nauka czytania i matematyki.

          Uczniowie klas 1-5 oraz dzieci z oddziału przedszkolnego, ze Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach, wzięły udział w warsztatach z programowania i robotyki.

          Podczas warsztatów uczniowie mieli możliwość poznać i obsługiwać robota edukacyjnego Photon-a. Za pomocą tabletu dzieci programowały kolor robota, wydawany przez niego dźwięk oraz sposób poruszania się. 

          Dzięki warsztatom uczniowie nauczyli się podstaw programowania, rozwinęli swoją kreatywność i logiczne myślenie a co najważniejsze wszystko to odbyło się w wesołej atmosferze sprzyjającej nauce.

      • Jasełka w przedszkolu
        • Jasełka w przedszkolu

        • W dniu 21.12.2021roku przedszkolaki postanowiły wprowadzić nas w atmosferę świąt Bożego Narodzenia robiąc wszystkim miłą niespodziankę przedświąteczną i przygotowały pod okiem Pani Agnieszki oraz Pani Ani – „Jasełka 2021″ do których bardzo pilnie się przygotowywały.

          Przedstawienie było wyjątkowe, mali aktorzy we wspaniałych strojach prezentowali się doskonale na tle bożonarodzeniowej dekoracji – stajenki z Józefem, Maryją i Dzieciątkiem Jezus.  Wszyscy ulegliśmy magii występów przedszkolaków, ponieważ mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem wiernie odtwarzali swoje role, prezentowali umiejętności recytatorskie i wokalne.

          Po przedstawieniu wszyscy połamali się opłatkiem składając sobie nawzajem życzenia: Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w rodzinnej atmosferze oraz pomyślności w Nowym Roku.

          Wszystkim przedszkolakom należą się ogromne pochwały za zaangażowanie, nauczone perfekcyjnie wierszyki, kolędy i pastorałki, dzięki którym stworzyły wspaniałą, świąteczną atmosferę.

      • Paczuszka dla maluszka
        • Paczuszka dla maluszka

        • „PACZUSZKA DLA MALUSZKA” to bożonarodzeniowa akcja, do której od 2013 r., zawsze w świątecznej atmosferze, zaprasza Fundacja Małych Stópek

          Jej adresatami są podobnie jak w ubiegłych latach zaprzyjaźnione instytucje takie jak: domy dziecka, domy małego dziecka, domy samotnej matki oraz hospicja. Ponadto owoce zbiórki trafiają również do mam w trudnej sytuacji życiowej, oczekujących narodzin dzieciątka oraz podopiecznych tej  organizacji, których maluchy już pojawiły się na świecie. Symbolem akcji od samego początku jest specjalna „paczuszkowa” bombka.

          Również w tym roku do akcji włączyła się nasza szkoła. 

          28 grudnia 2021 r. zostały przekazane artykuły i paczki z akcji zorganizowanej w Publicznej Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Olszanach do Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej typu rodzinnego – do Domu Dziecka w Jaworze.

          Wszystkim rodzicom, uczniom i nauczycielom, którzy włączyli się w akcję bożonarodzeniową z całego serca DZIĘKUJEMY.

      • Skąd mikołaj wie
        • Skąd mikołaj wie

        • Dnia 16.12.2021 r. dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz uczniowie klas I – VIII obejrzeli krótki spektakl teatralny pt: ,,Skąd Mikołaj wie”. Przedstawienie wystawione zostało przez aktorów Teatru Lalki i Aktora w Łomży, a widzowie mogli je zobaczyć za pomocą nośników multimedialnych. Projekt ten był możliwy dzięki TVP, która udostępnia transmisję iTeatru dla szkół.

          Historia spektaklu, rozgrywała się na strychu w domu małego Krzysia, gdzie swoje miejsce znalazł stary miś i pajac –niechciane zabawki. W oczekiwaniu na święta Bożego Narodzenia do sfatygowanych zabawek dołączyła Czarownica, która wprowadziła trochę zamieszania. Zabawki postanowiły wydostać się ze strychu by kolejny raz móc zachwycać sobą dzieci.

          Współcześnie, praktycznie nieograniczony dostęp do technologii i nowoczesnych zabawek sprawia, że niezwykle łatwo jest rzucić w kąt niechcianą zabawkę i zastąpić ją nową. Spektakl “Skąd Mikołaj wie” miał na celu uświadomienie dzieciom, że zdecydowanie ciekawiej jest tchnąć nowe życie w stare zabawki i sprawić tym samym radość obdarowanemu.

          Spektakl został przyjęty przez uczniów naszej szkoły z dużym entuzjazmem. W czasach ograniczonego dostępu do ośrodków kultury jest to doskonała forma obcowania z kulturą, z której nasza szkoła będzie w przyszłości korzystała.

      • Warsztaty piernikowe w przedszkolu
        • Warsztaty piernikowe w przedszkolu

        • W tym tygodniu w naszej szkole, roznosił się zapach świątecznych pierniczków, a to za sprawą warsztatów pieczenia i dekorowania pierników.

          Każdy etap warsztatów sprawiał małym piekarczykom wiele radości. Najpierw przedszkolaki z pomocą pań z zapałem rozwałkowywały przygotowane ciasto piernikowe i wykrawały przeróżnymi foremkami przyszłe słodkości.

          Następnie dzieci układały swoje ciasteczka na blachach a panie wkładały do piekarnika. Przedszkolaki nie mogły doczekać się, momentu, gdy ich pierniczki będą gotowe i będzie można je udekorować.

          Gdy pierniczki były już upieczone, przyszła pora na ich dekorowanie. Sprawiło to dzieciom również ogromną radość. Każdy z wielkim zaangażowaniem ozdabiał swoje ciasteczka, lukrem, a także kolorowymi posypkami. Na koniec była oczywiście rzecz najprzyjemniejsza – degustacja.